آفتاب

پورمحمدی: زنان باید در تمامی ابعاد اجتماعی حضور داشته باشند

پورمحمدی: زنان باید در تمامی ابعاد اجتماعی حضور داشته باشند

وزیر دادگستری گفت: باید با نگاهی جامع به این مساله توجه کنیم که زن می‌خواهد در جایگاهی متعالی و در همه ابعاد اجتماعی حضور موثر داشته باشد و نمی‌توان این واقعیات را نادیده گرفت.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حجت الاسلام والمسلمین مصطفی پورمحمدی، وزیر دادگستری، ظهر امروز به مناسبت میلاد حضرت فاطمه (س) و روز زن در جلسه‌ای با حضور بانوان شاغل در وزارت دادگستری، از خدمات و تلاش‌های ارزنده آنان قدردانی کرد.

او گفت: نقش حضرت زهرا (س) به عنوان یک انسان نقش آفرین، بسیار ارزنده بوده و به عنوان یک الگو، جایگاه و رفتار، سبک زندگی و سلوک ایشان، پاسخگوی نیاز امروز و فردای جامعه است.

وی با بیان این که اسلام به عنوان دین کامل، جایگاه ویژه‌ای برای زنان قائل بوده و نسبت به حضور اجتماعی زن حساس و مقید است افزود: حرف اسلام این است که انسان باید به عالی‌ترین مراتب برسد و نسبت آن بین زن و مرد برابر است اما در دنیای امروز که ملاک اصلی، قدرت و ثروت است، ادعای تساوی بین زنان و مردان بی‌معنی است؛ چراکه امکانات مردان برای دست‌یابی به این ابزارها بیش‌تر است.

پورمحمدی در ادامه گفت: باید با نگاهی جامع به این مساله توجه کنیم که زن می‌خواهد در جایگاهی متعالی و در همه ابعاد اجتماعی حضور موثر داشته باشد و نمی‌توان این واقعیات را نادیده گرفت؛ اما در دنیای امروز، بسیاری از این مشکلات، در مورد مردان نیز صادق است.

وی هم‌چنین تاکید کرد: اساس کمال انسانی، خانواده و زن و ظرافت کار در همین است چراکه نقش زن در حیات انسانی، بسیار مهم است و جامعه‌ای بهشتی است که زنان و مادران آن بهشتی باشند و برابری زن و مرد در این‌جا نمود می‌یابد.

هم‌چنین بر اساس این گزارش پوران ولویون، مشاور وزیر دادگستری در امور زنان و خانواده، پیش از سخنان وزیر دادگستری با اعلام این خبر که مرکز اجلاس مجمع جهانی زنان در اردیبهشت ماه، گزارش عملکردی را در حضور مقام معظم رهبری ارایه می‌کند اظهار کرد: مقید بودن دولت به ایجاد مصونیت‌های لازم برای حضور زنان در جامعه، از مطالبات جدی جامعه زنان کشور است.

انتهای پیام

کد N787109

وبگردی