آفتاب

رئیس‌جمهور سابق اندونزی: آینده آسیا روشن است اما تلاش‌های بسیاری پیش رو است

رئیس‌جمهور سابق اندونزی: آینده آسیا روشن است اما تلاش‌های بسیاری پیش رو است

رئیس جمهوری سابق اندونزی امروز (یکشنبه) گفت، آسیا قرار است به رشد و شکوفایی و بالا بردن سطح استاندارد زندگی صدها میلیون تن در نسل آتی ادامه دهد اما موفقیت پایدار و مداوم آن یک مقصد مقدر شده نیست.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری استریت تایمز، سوسیلو بامبانگ یودهویونو، رئیس جمهوری سابق اندونزی در سخنرانی افتتاحیه "گردهمایی‌ سنگاپور" در هتل "شانگری لا" گفت: کشورها باید به تلاش‌های خود ادامه داده و با یکدیگر همکاری کنند تا بتوانند این منطقه را در راه پیشرفت نگه دارند.

وی افزود: هیچ کس فکر نمی‌کرد که وزن اقتصادی و استراتژیک جهان به سمت آسیا تغییر کند. برخی معتقد بودند که ما آنقدر از غرب عقب هستیم که نسل‌ها طول می‌کشد تا به پای آن‌ها برسیم.

یودهویونو ادامه داد: البته این مساله نیز تا حدودی درست است. اجداد و نیاکان من در تاریکی و ظلمت زندگی می‌کردند. آن‌ها یک خواسته و آرزوی ساده داشتند و آن هم آزادی بود. آزادی از استعمار، آزادی از سرکوب و آزادی از فقر. اما نسل امروز ما آروزهای بزرگتری دارند. آن‌ها نه تنها آزاد هستند بلکه برای اشتیاق داشتن، پیش افتادن، دست یافتن و موفقیت آمیز هستند.

در حالی که یودهویونو نسبت به آینده این منطقه ابراز خوش بینی کرده اما نسبت به تلاش‌های بسیار و سخت‌کوشی‌های پیش رو هشدار داد.

وی گفت: ما باید به سخت‌کوشی‌ها و تلاش‌هایمان ادامه دهیم و به راه خود متمرکز شویم زیرا همان طور که برای مناطق دیگر رخ داده یک دهه طلایی می‌تواند ظرف یک لحظه به یک دهه تباه تبدیل شود. در نتیجه ما باید از تمامی چیزهای خوب که در حال حاضر در منطقه ما پرورش یافته و در اطراف ما گسترش یافته حمایت کنیم.

این رئیس جمهور سابق اندونزی به چهار مورد که چهره آسیا را رو به بهتر شدن تغییر می‌دهد تاکید کرد.

وی گفت: این چهار مورد رشد فوق العاده سطح متوسط، گسترش سریع سرمایه‌گذاری، رشد روابط و رسانه‌های اجتماعی و یکپارچگی منطقه‌ای هستند. انتظار می‌رود تا سال 2050 میلادی سه میلیارد تن دیگر در آسیا به سطح متوسط جامعه بپیوندند و به صورت اتوماتیک تعداد افراد فقیر در منطقه کاهش می‌یابد و رشد سطح متوسط می‌تواند از نظر فیزیکی، روحی، اقتصادی و سیاسی بر جامعه تاثیر بگذارد.

انتهای پیام

کد N786981

وبگردی