آفتاب

انتقال بیش از 200 بیماری از آب و غذا به انسان

انتقال بیش از 200 بیماری از آب و غذا به انسان

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با بیان این‌که بیش از 200 بیماری از آب و غذا به انسان منتقل می‌شود، گفت: مواد غذایی آلوده تهدید جدی برای سلامت انسان‌هاست، از این‌رو برطرف کردن این تهدید در گرو همکاری نهادها وسازمان‌هاست.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه‌ی سیستان و بلوچستان،«طباطبایی» در جلسه‌ی هماهنگی هفته‌ی سلامت با مدیران سازمان‌های استان با اشاره به شعار هفته سلامت سال 94 ایمنی غذایی از مزرعه تاسفره اظهار کرد: انتخاب این شعار از سوی سازمان بهداشت جهانی و با توجه به نیاز تغذیه‌ای و افزایش تولید مواد غذایی باعث ارتقاء سواد تغذیه‌ای مردم و ارتقاء سطح سلامت می‌شود.

وی ادامه داد: مقوله‌ی سلامت در جامعه‌ی ما مقوله‌ای فرا بخشی است وحوزه‌ی سلامت نقش 20 درصدی در تأمین سلامت مردم دارد و در دنیا بیش از 200 بیماری از طریق آب و غذا منتقل می‌شود و بیماری‌های منتقله از آب و غذا چالش اصلی حوزه‌ی سلامت است.

معاون بهداشتی دانشگاه با اشاره به این‌که ما در زمینه‌ی پیشگیری از بیماری‌های واگیر پیشرفت‌های فراوانی داشتیم اما متأسفانه سهم بیماری‌های غیرواگیر از قبیل بیماری‌های قلبی و عروقی و سرطان‌ها در جامعه روز بروز بیشتر شده که لازم است با رعایت اصول تغذیه‌ای صحیح، ورزش و تحرک کافی گام‌های مهمی را در زمینه‌ی کاهش این بیماری‌ها برداریم.

طباطبایی از هفته‌ی سلامت به‌عنوان نمادی هماهنگ در جهت آغاز فعالیت‌های مرتبط با سلامت از سوی وزارت بهداشت و مشارکت همه نهادها و سازمان‌ها یاد کرد و تداوم فعالیت‌های سلامت در طول سال را خواستار شد.

وی هم‌چنین توجه به کیفیت مواد غذایی را یکی از عوامل تأثیرگذار بر سلامت جامعه برشمرد و خاطرنشان کرد: با توجه به افزایش تولید مواد غذایی بی‌کیفیت و نامطلوب به نظر می‌آید که شعار ایمنی مواد غذایی از مزرعه تا سفره در زمینه‌ی ارتقاء سطح آگاهی مصرف‌کنندگان و به‌دنبال آن افزایش بهداشت تغذیه‌ای جامعه روند مطلوبی ایجاد کند و بی‌تردید با مشارکت همه نهادها و سازمان‌ها امنیت غذایی در جامعه محقق می‌شود.

معاون بهداشتی دانشگاه ابراز امیدواری کرد که با همکاری و برنامه‌ریزی مدون و کارآمد همه‌ی نهادها و ارگان‌ها با همدلی و هم‌زبانی عزم خود را برای افزایش سلامت جزم کنیم تا شاهد ارتقاء شاخص‌های سلامت در جامعه و دسترسی همگانی به خدمات سلامت باشیم.

به گزارش ایسنا، هفته‌ی سلامت 94 از 1 تا 7 اردیبهشت و شعار جهانی ایمنی مواد غذایی از مزرعه تا سفره و شعار کشوری عزم ملی برای دسترسی به خدمات سلامت محور فعالیت‌های این هفته است.

انتهای پیام

کد N786959

وبگردی