آفتاب
گزارش مهر از دستور کار این هفته خانه ملت؛

سؤال از ۲ وزیر در صحن/ فرمانده ناجا این هفته به مجلس می‌رود

سؤال از ۲ وزیر در صحن/ فرمانده ناجا این هفته به مجلس می‌رود

نمایندگان مجلس در هفته جاری، علاوه بر بررسی دستور کارهای گذشته، به بررسی سؤال ملی سه نماینده از دو وزیر و استماع گزارش فرمانده ناجا از عملکرد این نیرو می‌پردازند.

به گزارش خبرنگار مهر، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در هفته جاری و در ادامه دستور کارهای گذشته در صحن علنی، به بررسی گزارش کمیسیون مشترک درباره بررسی «طرح حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر» خواهند پرداخت؛ این طرح پیش از این در برخی مواد، مورد ایراد شورای نگهبان قرار گرفته و برای اصلاح، به مجلس بازگشته بود.

مجلس همچنین در این هفته، گزارش کمیسیون عمران را درباره طرح «اصلاح موادی از قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان» بررسی خواهد کرد؛ همچنین، بررسی گزارش شور دوم کمیسیون تدوین آیین نامه داخلی مجلس درباره «طرح اصلاح موادی از آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی (نحوه رسیدگی به طرح‌ها و لوایح قانونی)» از دیگر دستورکارهای خانه ملت در هفته پیش رو خواهد بود.

نمایندگان در این هفته علاوه بر سه دستور یاد شده، گزارش کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری درباره «طرح استفساریه قانون الحاق دو تبصره به ماده (۱۷) قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمین حق‌التدریسی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی در وزارت آموزش و پرورش» را بررسی و تعیین تکلیف خواهند کرد؛ یک فوریت این طرح، در جلسه علنی ششم مهرماه ۱۳۹۳ مجلس به تصویب رسیده بود.

طرح سوال ۳ نماینده از ۲ وزیر

در جلسات علنی این هفته و در روز سه‌شنبه، سؤال «نصرالله پژمانفر» نماینده مردم مشهد و کلات و «مرتضی آقاتهرانی» نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس از محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات طرح خواهد شد؛ همچنین سؤال «فتح‌الله حسینی» نماینده قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب از عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور نیز طی هفته جاری در صحن علنی طرح خواهد شد.

حضور فرمانده ناجا در صحن/ گزارش استنکاف یک وزیر از اجرای قانون

بر اساس این گزارش، این موارد نیز در دستور هفته جاری مجلس شورای اسلامی قرار دارد؛

۱. ارائه گزارش سردار حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران از عملکرد این نیرو.

۲. گزارش کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری در مورد استنکاف وزیر آموزش و پرورش از اجرای قانون الحاق دو تبصره به ماده (۱۷) قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمین حق‌التدریسی و آموزشیاران نهضت‌سوادآموزی درآموزش و پرورش.

۳. گزارش کمیسیون عمران در مورد عملکرد دولت یازدهم در تأمین مسکن دهک‌های پایین و بررسی نحوه عمل وزیر راه و شهرسازی به تعهدات زمین و مسکنی خود به مجلس در زمان اخذ رأی اعتماد.

کد N786937

وبگردی