آفتاب

ارتش آلمان به تانک​های بیشتری مجهز می​شود

ارتش آلمان به تانک​های بیشتری مجهز می​شود

بحران اوکراین برای ارتش آلمان این پیامد را داشته است که به تعداد بیشتری از تانک​های لئوپارد -۲ مجهز شود. وزیر دفاع این کشور دستور خرید ۱۰۰ تانک لئوپارد-۲ را صادر کرده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)،به نقل از شبکه خبری دویچه وله، وزارت دفاع آلمان اعلام کرده است تانک​های مدل قدیم لئوپارد-۲ به قیمت ۲۲ میلیون یورو از صنایع نظامی این کشور مجددا خریداری می​شود. قرار است این نسل از تانک​ها از سال ۲۰۱۷ به بعد با تجهیزات مدرن مجهز شوند.

تانک​های لئوپارد-۲ توسط شرکت آلمانی Krauss-Maffei ساخته می​شود. مدل‌های مختلف لئوپارد (در زبان آلمانی به معنی پلنگ) علاوه بر ارتش آلمان در ۱۲ کشور از جمله اتریش، دانمارک، هلند، نروژ، سوئیس و اسپانیا به خدمت گرفته شده است. کشورهای قطر و عربستان سعودی نیز بارها متقاضی خرید تانک​های مدل لئوپارد-۲ بودند. این تانک​ها تابحال در مناطق جنگی کوزوو و افغانستان بکار گرفته شده و از کارآئی بالائی برخوردار هستند.

ابتدا قرار بود فقط ۲۲۵ تانک لئوپارد-۲ توسط ارتش آلمان خریداری شود. حال این رقم تا ۳۲۸ دستگاه افزایش یافته است. از این تعداد۳۲۰ تانک در ارتش به خدمت گرفته می​شود و ۸ دستگاه آن نیز برای عملیات آزمایشی استفاده خواهد شد.

افزایش تعداد تانک​های ارتش آلمان با بحران اوکرائین مرتبط است. پیمان ناتو و کشورهای عضو آن از جمله آلمان با تشدید بحران اوکراین خود را برای پاسخ مناسب به تحریکات بیشتر از جانب روسیه آماده می​کنند. آمریکا نیز بارها از کشورهای عضو ناتو خواسته مبالغ بیشتری برای تجهیز این پیمان نظامی هزینه کنند.

وزارت دفاع آلمان در اکتبر ۲۰۱۴ اعلام کرده بود ارتش این کشور واجد شرایط مقرر اعضای ناتو نیست تا از عهده طرح‌های دفاعی این بلوک نظامی برآید. فون در لاین، وزیر دفاع آلمان اکنون دستور داده که "برنامه از رده خارج کردن" تانک​های مدل قدیمی متوقف گردد. وی همچنین از فعالیت مجدد یک گردان زرهی با ۸۰۰ سرباز که بیش از ۴۰ تانک در اختیار خواهد داشت خبر داد.

به گزارش خبرگزاری آلمان صد تانکی که اکنون قرار است خریداری شود قسمتی از سفارش​های پیشین وزارت دفاع است که درسال​های آینده با تجهیزات مدرن نوسازی خواهد شد. مقامات وزرات دفاع فعلا مخارجی را که برای تجهیز و مدرن​سازی این تانک​ها قرار است هزینه شود اعلام نکرده​اند.

ارتش آلمان از سال ۱۹۷۹ حدود ۲۱۲۵ تانک از نوع لئوپارد را تحویل گرفته است. بخش عمده آن از مدل​های قدیمی و مستعمل و بخشی نیز نوساز و مدرن هستند.

انتهای پیام

کد N786904

وبگردی