آفتاب

خشم امارات از موضع پارلمان پاکستان در قبال ائتلاف علیه یمن

خشم امارات از موضع پارلمان پاکستان در قبال ائتلاف علیه یمن

وزیر مشاور در امور خارجه امارات از موضع پارلمان پاکستان در مخالفت با پیوستن به ائتلاف ضد یمنی عربستان و تاکید بر بی‌طرف ماندن در قبال بحران یمن، به شدت انتقاد کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از سایت اینترنتی المحیط، انور قرقاش، وزیر مشاور در امور خارجه امارات در واکنش به تصمین پارلمان پاکستان گفت: از اسلا‌م آباد خواسته می‌شود تا موضعی شفاف در راستای منافع استراتژیک خود با کشورهای عربی حوزه خلیج (فارس) اتخاذ کند. مواضع متناقض و مبهم در این مساله برای پاکستان گران تمام می‌شود.

این وزیر اماراتی گفت: کشورهای عرب حوزه خلیج فارس در یک رویارویی خطیر و سرنوشت‌ساز به سر می‌برند و امنیت آنها در حال محک خوردن است و در این لحظه، همپیمان واقعی از دیگر همپیمانان مشخص می‌شوند.

قرقاشی گفت: این تصمیم پارلمان پاکستان که خواهان بی‌طرفی نسبت به بحران یمن است و در عین حال از عربستان حمایت می‌کند متناقض و خطرناک است و از اسلام آباد چنین موضعی انتظار نمی‌رود.

وی افزود: موضع مبهم و متناقض پاکستان و ترکیه بهترین شاهد بر این امر است که امنیت منطقه از لیبی تا یمن یک مساله عربی است و مواضع کشورهای همسایه بهترین گواه این امر است.

پارلمان پاکستان روز گذشته با توافق آراء به مصوبه‌ای رای داد که دولت این کشور را ملزم می‌کند نسبت به درگیری‌ها در یمن بی‌طرف بماند.

در این مصوبه اعلام شده است که پارلمان پاکستان باید بی‌طرفانه درخصوص یمن عمل کند تا بتواند نقش دیپلماتیک موثرتری را برای پایان بحران ایفا کند.

پارلمان پاکستان در عین دست رد زدن به سینه ائتلاف عربستانی علیه یمن، بر حمایت کامل خود از عربستان سعودی نیز تاکید کرد.

انتهای پیام

کد N786588

وبگردی