آفتاب

هشدار اتحادیه اروپا نسبت به وخامت اوضاع در اردوگاه یرموک

هشدار اتحادیه اروپا نسبت به وخامت اوضاع در اردوگاه یرموک

اتحادیه اروپا با هشدار نسبت به وخامت اوضاع امنیتی و انسانی در اردوگاه فلسطینی نشین یرموک، اعلام کرد که وضعیت این اردوگاه از بد به بدتر تغییر یافته است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از پایگاه خبری سوریه‌نیوز، فدریکا موگرینی، رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا و کریستوس استیلیانیدس، کمیسر اتحادیه اروپا در امور کمک‌های انسان دوستانه و مدیریت بحران در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند که مردم بی‌گناه داخل اردوگاه یرموک در حال حاضر از سوی گروه‌های درگیر به عنوان سپرهای انسانی استفاده می‌شوند و با افزایش رنج و سختی ساکنان این اردوگاه به دلیل بحران سوریه، باید مانع از بروز یک کشتار انسانی دیگر شد.

در این بیانیه همه طرف‌های درگیر در اردوگاه به احترام به قوانین بین‌المللی، تضمین ورود بدون مشکل کمک‌های بشر دوستانه برای نیازمندان و ایجاد مسیرهای امن برای کسانی که قصد خروج از اردوگاه را دارند، دعوت شدند.

پیش از این صلیب سرخ خواستار رساندن فوری کمک‌های انسان دوستانه به اردوگاه یرموک شده بود و از همه طرف‌های درگیر در این اردوگاه خواسته بود اجازه دهند، کمک‌های اضطراری بدون هیچ مانعی وارد یرموک شود و همچنین به شهروندانی که تمایل به رفتن به مناطق امن‌تر را دارند، اجازه خروج داده شود.

در این بیانیه بر ادامه فعالیت مشترک اتحادیه اروپا با پییر کرینبول، مدیر کمیساریای آژانس امداد و کار آوارگان فلسطینی (آنروا) و دیگر اشخاص مرتبط با قضیه فلسطین با هدف کاهش رنج ساکنان این اردوگاه و همچنین همکاری با استفان دی میستورا، فرستاده ویژه سازمان ملل به سوریه برای دستیابی به راه‌حلی سیاسی برای بحران سوریه تاکید شده است.

کمیساریای اتحادیه اروپا مبلغ 2.5 میلیون یورو را به صورت فوری برای فعالیت آنروا در سوریه و به صورت ویژه در اردوگاه یرموک اختصاص داده است.

اردوگاه یرموک بزرگترین اردوگاه‌های فلسطینیان در سوریه است که در فاصله 10 کیلومتری مرکز شهر دمشق قرار دارد. حوادث اخیر این اردوگاه موجب شده بیش از 180 هزار تن از ساکنان آن، منازل خود را ترک کرده و به مناطق دیگری در سوریه و یا کشورهای همسایه مهاجرت کنند.

انتهای پیام

کد N786438

وبگردی