آفتاب

جایزه چند هزار دلاری سومالی برای دستگیری رهبران الشباب

جایزه چند هزار دلاری سومالی برای دستگیری رهبران الشباب

دولت سومالی برای 11 تن از رهبران ارشد شبه نظامیان الشباب مرتبط با القاعده جایزه چند هزار دلاری در نظر گرفته و برای دستگیری رهبر این گروه افراطی مبلغ 250 هزار دلار در نظر گرفته است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، همچنین دولت سومالی برای دستگیری محد کراته، رئیس شاخه امنیت داخلی ویژه سومالی که مسئول رسیدگی به اطلاعات و ترورهاست، مبلغ 150 هزار دلار جایزه در نظر گرفته است.

شبه نظامیان الشباب برای براندازی دولت سومالی با نیروهای دولتی درگیر هستند اما حملاتی را نیز در کشورهای همسایه چون کنیا انجام می‌دهند و در جریان عملیات خود 148 تن را در دانشگاه گاریسا به قتل رساندند.

احمد عمره، رهبراین گروه شبه نظامی که به ابوعبیده نیز شهرت دارد از زمان کشته شدن احمد عبدی در جریان حمله هوایی آمریکا در دسامبر 2014 رهبری این گروه را برعهده دارد.

البته این گروه شبه نظامی به خاطر عملیات نیروهای دولتی سومالی با پشتیبانی بین‌المللی به عقب نشینی مجبور شده و بسیاری از قلمروهای تصرف شده را از دست داده است.

دولت سومالی همچنین مبلغ 100 هزار دلار را برای دستگیری 9 تن دیگر از جمله سخنگوی الشباب در نظر گرفته است.

سایر کشورها نیز برای دستگیری فرماندهان الشباب جایزه نقدی در نظر گرفته‌اند از جمله واشنگتن مبلغ 5 میلیون دلار برای فرمانده الشباب جایزه در نظر گرفته است.

کنیا نیز 215 هزار دلار برای محمد مهمود، فرمانده الشباب و آموزگار سابق کنیایی در نظر گرفته است، شخصی که دولت کنیا وی را مغز متفکر حمله به دانشگاه گارسیا می‌داند.

انتهای پیام

کد N786382

وبگردی