آفتاب

وزیر خارجه عراق: توان عبور از چالش‌ها را داریم

وزیر خارجه عراق: توان عبور از چالش‌ها را داریم

وزیر خارجه عراق با قدردانی از اتحاد میان گروه‌های مختلف ملت کشورش، آگاهی ملی و تلاش‌های مرجعیت دینی و نیروهای مردمی، بر توان این کشور برای عبور از چالش‌ها تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از پایگاه خبری المسله عراق، ابراهیم جعفری، وزیر خارجه عراق در دیدار با میخائیل ولادیمیرویچ، رئیس پارلمان بلاروس تاکید کرد: عراق می‌تواند از چالش‌هایی که بر سر راه روند سیاسی کشور وجود دارند، با تشکیل دولت ملی شامل همه گروه‌های سیاسی، عبور کند.

طبق بیانیه‌ دفتر جعفری، در این دیدار دو طرف بر اهمیت ادامه فعالیت کمیته‌های مشترک دو کشور و افزایش تلاش‌ها برای تقویت روابط دو جانبه تاکید کردند.

وزیر خارجه عراق گفت: دیپلماسی عراق با استراتژی ملی که مبتنی بر اصل تبادل منافع و رویارویی با خطر است، حرکت می‌کند.

جعفری در ادامه با اشاره به تمایل عراق به پیشرفت در زمینه دموکراسی گفت: این اصل فاصله میان دو کشور را از بین می‌برد و باعث تکامل روند سیاسی، اقتصادی و امنیتی می‌شود و در راستای منافع مردم خواهد بود.

این مقام عراقی افزود: عراق می‌تواند با تشکیل دولت ملی شامل همه گروه‌های از جمله گروه‌های دینی، مذهبی، ملی و سیاسی و مانند پارلمان عراق که همه طیف‌های مردمی را دربر می‌گیرد، از این چالش‌ها عبور کند.

ولادیمیرویچ، رئیس پارلمان بلاروس نیز در مقابل با تاکید بر لزوم تقویت روابط بغداد و مینسک از تمایل پارلمان کشورش برای امضای یادداشت تفاهم با پارلمان عراق و دعوت دوباره سلیم الجبوری، رئیس پارلمان عراق برای سفر به مینسک و بررسی مسائل قانونی مربوط به تقویت روابط و تبادل تجربه‌ها در تمامی زمینه‌ها، خبر داد.

انتهای پیام

کد N786373

وبگردی