آفتاب

کانادا نیروی زمینی غیرجنگی به اوکراین اعزام می‌کند

کانادا نیروی زمینی غیرجنگی به اوکراین اعزام می‌کند

منابع رسمی اعلام کردند، دولت کانادا تصمیم دارد تا به اوکراین نیروی زمینی غیرجنگی اعزام کند. این نیروها طی هفته‌ها یا ماه‌های آتی به این کشور اعزام می‌شوند اما جزئیات بیشتر این اقدام هنوز منتشر نشده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه راشاتودی، سربازان کانادایی احتمالا به منظور آموزش نیروهای اوکراینی یا همکاری با سربازان آمریکایی به این کشور اعزام می‌شوند.

خبرنگار سی تی وی نیوز در این باره گفت: با وجود اینکه هنوز جزئیات این ماموریت مشخص نیست منابع مختلف در این باره گفته‌اند، ماموریت آموزش تنها یکی از گزینه‌های موجود است. کانادا احتمالا با آمریکایی‌هایی که در منطقه هستند همکاری خواهد کرد.

این اقدام بیانگر این است که دولت محافظه کار کانادا در پی افزایش حضور خود در بحران اوکراین است.

در ماه فوریه، کانادا با اعمال جدید تحریم‌های مسافرتی علیه 37 فرد اوکراینی و روسی، تحریم‌های خود علیه این کشور را به روز کرد. این کشور همچنین تحریم‌های اقتصادی جدیدی را علیه 17 کمپانی روسی و اوکراینی شامل شرکت نفتی بزرگ روسی روز نفت تصویب کرد.

در واکنش به این اقدامات سخنگوی وزارت خارجه روسیه، تحریم‌های جدید را به عنوان گامی ضد روسی علیه این کشور توصیف و ادعا کرد: این اقدامات تلاشی عجیب برای جلوگیری از استقرار توافق صلحی است که در مینسک به آن دست یافته است.

پس از آن در ماه دسامبر، دولت کانادا توافقی را برای اعزام پلیس‌های نظامی خود به اوکراین امضا کرد. براساس این تعهد نیروهای کانادایی برای بررسی احتمالات همکاری به اوکراین اعزام شده‌اند.

انتهای پیام

کد N786328

وبگردی