آفتاب

بشار جعفری: دمشق حق دارد از دوستان خود برای مبارزه با تروریسم کمک بگیرد

بشار جعفری: دمشق حق دارد از دوستان خود برای مبارزه با تروریسم کمک بگیرد

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل با بیان اینکه تحول مهمی در گردهمایی مسکو 2 رخ داده است، گفت: اقدام دولت سوریه در مبارزه با تروریسم اقدامی قانونی است و دمشق حق دارد از دوستان خود در این زمینه کمک بگیرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از سایت سوریه نیوز، بشار جعفری، نماینده دائم سوریه در سازمان ملل در کنفرانس مطبوعاتی پس از پایان گردهمایی مسکو 2 اعلام کرد: اقدامات دولت سوریه علیه تروریسم و افراد مسلح قانونی است و براساس قوانین بین‌الملل صورت می‌گیرد برای همین ما حق داریم که از دوستان خود برای مبارزه با تروریسم کمک بخواهیم. اما اینکه گروه‌های تروریستی وجود داشته باشند که طرف‌های خارجی از آنها حمایت به عمل آورند، با پول‌های کثیف کشورهای عربی حوزه خلیج فارس به آنها کمک شود و کارشناسان اسرائیلی، ترکیه‌ای، قطری، عربستانی و اردنی بر آنها نظارت داشته باشند این اقدام غیرقانونی است.

وی افزود: مبارزه با تروریسم محور نشست‌های آتی ما خواهد بود چرا که این مساله تنها مختص به سوریه نیست و اجرای تمامی قطعنامه‌های شورای امنیت را می‌طلبد.

جعفری خاطرنشان کرد: ما نشست مثبتی را با مخالفان در مسکو برگزار کردیم و توانستیم بر سر بیانیه مشترکی که عنوان آن ارزیابی اوضاع کنونی سوریه است، به توافق برسیم.

وی تاکید کرد: استفان دی میستورا، فرستاده سازمان ملل به سوریه نماینده محافل بین‌المللی است و حضور وی در گردهمایی مسکو که سوری - سوری است، لزومی ندارد.

جعفری افزود: گردهمایی مسکو تنها میان خود سوری‌ها برگزار شد و هیچ گونه بعد بین‌المللی نداشته است. اگر زمان بیشتری در اختیار داشتیم می‌توانستیم به توافق بر سر بند دوم و سوم نیز برسیم.

وی تصریح کرد: ما شاهد تحول چشمگیری در گردهمایی مسکو 2 بودیم که قبلا چنین تحولی رخ نداده بود.

انتهای پیام

کد N786240

وبگردی