آفتاب

دیدار تاریخی روسای جمهوری آمریکا و کوبا در روز شنبه

دیدار تاریخی روسای جمهوری آمریکا و کوبا در روز شنبه

«باراک اوباما» و «رائول کاسترو» روسای جمهوری آمریکا و کوبا پس از 6 دهه تنش در روابط دو کشور، دیداری تاریخی در روز شنبه خواهند داشت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه، روسای جمهوری آمریکا و کوبا روز شنبه در حاشیه نشست سران کشورهای آمریکایی در پاناما با یکدیگر دیدار خواهند کرد. «بن رودس» مشاور «باراک اوباما» با اعلام این مطلب گفت در این دیدار مسائل مربوط به عادی سازی مناسبات دو کشور مورد بحث قرار می گیرد.

در همین حال منابع آگاه در دولت آمریکا از گفتگوی تلفنی «رائول کاسترو» رئیس جمهوری کوبا با همتای آمریکایی اش، در روز چهارشنبه خبر دادند. پیشتر در ماه دسامبر دو طرف طی تماسی تلفنی از پایان دشمنی 60 ساله بین کشورهای خود خبر داده بودند.

این در حالی است که از اواسط ماه ژانویه دیدارها بین مقامات آمریکایی و کوبایی در راستای عادی سازی مناسبات دو جانبه شدت گرفته است. دولت های آمریکا و کوبا همچنین قصد دارند به زودی سفیران خود را برای مستقر شدن در کشور مقابل معرفی کنند.

بر این اساس اوباما در گفتگوی دو شب پیش خود با کاسترو وعده داده است در رایزنی های خود با کنگره خواهد کوشید تحریم های اقتصادی علیه کوبا را که از سال 1962 علیه این کشور اعمال شده، لغو کند.

کد N785917

وبگردی