آفتاب

آغاز رزمایش هوایی آمریکا و کره‌جنوبی همزمان با سفر اشتون کارتر به سئول

آغاز رزمایش هوایی آمریکا و کره‌جنوبی همزمان با سفر اشتون کارتر به سئول

در حالی که وزیر دفاع آمریکا به سئول سفر کرده، نیروی هوایی این کشور همراه با نیروی هوایی کره‌جنوبی یک رزمایش مشترک را از امروز (جمعه) آغاز کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از خبرگزاری فرانسه، در این رزمایش مشترک نیروی هوایی با عنوان رزمایش "مکس تاندر" حدود 100 هواپیمای نظامی شامل جنگنده‌ها و بمب‌افکن‌هایی که به بمباران‌های تاکتیکی خواهند پرداخت، شرکت می‌کنند.

حدود 1400 تن از نیروهای مسلح دو کشور در این رزمایش شرکت خواهند کرد. در حالی که اخیراً دو کشور رزمایش‌های سالانه‌ای به عنوان عزم کلیدی "فول ایگل" را برگزار کردند، کره‌شمالی نسبت به برگزاری آن واکنشی خشمگینانه نشان داد.

رزمایش مکس تاندر هر دو سال یک بار برگزار می‌شود و احتمالا باعث افزایش تنش‌های نظامی در شبه‌جزیره کره خواهد شد.

پیونگ‌یانگ این رزمایش‌ها را تمرینی تحریک‌آمیز برای حمله به خاک خود می‌داند اما سئول و واشنگتن تاکید دارند که این رزمایش‌ها صرفاً دفاعی هستند.

اشتون کارتر، وزیر دفاع آمریکا روز پنجشنبه وارد کره جنوبی شد. وی در واکنش به اقدام روز سه‌شنبه کره‌شمالی در شلیک دو موشک زمین به هوا گفت که این اقدام گوشزد می‌کند که چقدر وضعیت در شبه‌جزیره کره خطرناک است و اینکه چقدر مهم است که ائتلاف کره‌جنوبی با آمریکا تقویت شود.

کارتر صبح امروز با پارک گئون های، رئیس‌جمهوری کره‌جنوبی و همچنین مشاوره امنیت ملی وی مذاکره کرد و قرار است اواخر امروز با هان مین کو، وزیر دفاع کره‌جنوبی دیدار کند.

انتهای پیام

کد N785648

وبگردی