آفتاب

بازتاب سخنان رهبری در مورد توافق هسته‌ای در رسانه‌های غربی

بازتاب سخنان رهبری در مورد توافق هسته‌ای در رسانه‌های غربی

سخنان روز گذشته مقام معظم رهبری در رابطه با مذاکرات و توافق هسته‌ای؛ در رسانه‌های مهم جهان مثل خبرگزاری رویترز، روزنامه گاردین و واشنگتن پست بازتاب داشته است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، خبرگزاری رویترز با تیتر رهبر ایران: نمی‌توان به آمریکا اعتماد کرد، بخش‌هایی از سخنان روز گذشته مقام معظم رهبری را بازتاب داد.

به گزارش رویترز، آیت‌الله خامنه‌ای، رهبری ایران برای نخستین‌بار پس از دستیابی ایران و کشورهای 1+5 به چارچوب اولیه توافق در لوزان در این رابطه صحبت کرد و تصریح کرد: نه مخالف با توافق هسته‌ای است و نه به طور مشخص از آن حمایت می‌کند.

رهبر ایران در جریان سخنانش با شیطانی خواندن اقدام آمریکا در قرائت " فکت شیت" متفاوت از آن چیزی که دو طرف بر روی آن توافق کرده بودند تاکید کرد که تا هنگامی که همه جزییات این توافق مشخص نشود از این توافق حمایت نخواهد کرد.

روزنامه واشنگتن پست آمریکا نیز با تیتر بدبینی رهبری ایران در رابطه با توافق هسته‌ای ایران و غرب نوشت: روز گذشته، رهبری ایران در سخنانی در رابطه با تفاهم اولیه لوزان که هفته گذشته میان ایران و 1+5 به دست آمد با اظهار بدبینی نسبت به پایبندی آمریکا به تعهداتش تاکید کرد که همه تحریم‌ها همزمان و در روز دستیابی دو طرف به توافق اصلی باید برداشته شود.

این روزنامه آمریکایی در ادامه نوشت: اظهارات نه چندان مثبت رهبری ایران در رابطه با توافق و لزوم شفافیت داشتن چیزی که او آن‌ها را همه جزییات تا پیش از دستیابی دو طرف به توافق اصلی در 30 ژوئن خواند، احتمال پیچیده‌تر شدن و دشوار شدن مذاکرات را افزایش خواهد داد.

روزنامه گاردین نیز در گزارشی به انتشار بخش‌هایی ار سخنان مقام معظم رهبری پرداخت.

انتهای پیام

کد N785641

وبگردی