آفتاب

برگزاری مذاکرات بی‌سابقه میان رهبر مخالفان میانمار با رهبران ارشد این کشور

برگزاری مذاکرات بی‌سابقه میان رهبر مخالفان میانمار با رهبران ارشد این کشور

رهبر مخالفان دولت میانمار قرار است امروز (جمعه) با رهبران ارشد نظامی و سیاسی این کشور دیدار کند اما اظهار کرد که این مذاکرات مهم تنها در صورتی که منجر به برگزاری انتخابات آزاد و عادلانه که برای اواخر سال جاری میلادی برنامه‌ریزی شده شود، معنادار خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، یکی از مسائل مهم مذاکرات امروز مقامات میانمار با آنگ سان سوچی، رهبر مخالفان دولت این کشور مساله قانون اساسی میانمار است که در سال 2008 توسط ارتش نوشته شد و اجازه داد کاندیداتوری سوچی برای ریاست‌جمهوری به دلیل اینکه فرزندانش شهروندان خارجی هستند، نمی‌دهد.

دراین مذاکرات بی سابقه که در کاخ ریاست‌جمهوری در شهر نای پیداو برگزار می‌شود علاوه بر سوچی، تین سین رئیس‌جمهوری میانمار، ژنرال مین اونگ هلاینگ فرمانده ارشد ارتش، روسای هر دو مجلس پارلمان و یک نماینده اقلیت‌های قومی به نام آیه مائون حضور خواهند داشت.

سوچی روز پنجشنبه به خبرنگاران گفت: آنچه که مهم است این مذاکرات ادامه یافته و باید منجر به توافقاتی که راه را برای انتخابات آزاد، عادلانه و فراگیر هموار کند، شود.

سوچی در پاسخ به اینکه آیا ممکن است دولت میانمار بهانه‌ای برای به تاخیر انداختن انتخابات پیدا کند: گفت در دنیای سیاست هیچ چیز را نمی‌توان رد کرد.

این در حالی است که هنوز تاریخ دقیقی برای این انتخابات که احتمالاً اواخر سال‌جاری میلادی برگزار می‌شود تعیین نشده است.

سوچی همچنین از پاسخ به اینکه آیا حزبش در صورتی که وی شرایط را غیرقابل پذیرش بداند، انتخابات را تحریم خواهد کرد، خودداری کرد.

انتهای پیام

کد N785528

وبگردی