آفتاب
بخشایش:

بیانات رهبری موضع تیم مذاکره‌کننده را تقویت کرد

بیانات رهبری موضع تیم مذاکره‌کننده را تقویت کرد

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: اظهارنظرهای مقام معظم رهبری درباره مسائل هسته‌ای موضع تیم مذاکره‌کننده را تقویت کرد.

احمد بخشایش در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به بیانات اخیر رهبر انقلاب اسلامیادامه داد: در چند روز گذشته برخی به مقام معظم رهبری تبریک گفتند اما رهبری آن‌ها را از این تبریک و تهنیت منع کرد و نشان دادند که خیلی زود است که حتی دستگاه‌هایی که زیر نظر ایشان هستند بخواهند در این زمینه تبریک بگویند؛ بنابراین اولین خطاب مقام معظم رهبری به این دستگاه‌ها و افراد بود.

وی خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری در این راستا هم تیم مذاکره‌کننده را تایید کردند و هم توافق را. همچنین شروط ایران را نیز محکم بیان کردند که اگر توافق صورت گیرد تحریم‌ها باید به صورت یکجا لغو شود.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خاطرنشان کرد: ایشان از دولت خواستند که دلواپسان را دعوت کنند و حرف‌های‌شان را بشنوند و اگر حرف منطقی زدند گوش بدهند؛ زیرا آن‌ها نیز ناراحت هستند که اگر این توافق بسته شود در آینده مشکلی ایجاد شود؛ لذا اگر صحبت‌های‌شان را نمی‌پذیرند آن‌ها را قانع کنند که در واقع این جمله رهبری جمله زیبایی بود.

وی با بیان این‌که «مقام معظم رهبری عدم مخالفت خود را با توافق هسته‌ای اعلام کردند»، گفت: ایشان فرمودند با توافق موافقم به شرطی که خطوط قرمز ما رعایت شود همچنین رهبری نشان دادند که آمریکایی‌ها به این توافق بیشتر از ما نیاز دارند زیرا شاهد مثال هم مواضع اوباما بود که آن‌قدر با اشتها و بی‌صبرانه صحبت کرد که گویی این توافق فتح‌الفتوحی برای آمریکایی‌هاست.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پایان افزود: در واقع بیانات مقام معظم رهبری اعلام دیدگاه‌ و تحلیل خوبی در راستای شرایط و مذاکرات هسته‌ای بود.

انتهای پیام

کد N785254

وبگردی