آفتاب
با اشاره به بیانات اخیر مقام معظم رهبری؛

علیپور:بدقولی غربی‌ها برای ما ثابت شده است

علیپور:بدقولی غربی‌ها برای ما ثابت شده است

یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: فرمایشات امروز مقام معظم رهبری می‌تواند برای غرب این پیام را داشته باشد که اگر فکر می‌کنند می‌توانند با فضاسازی حق ما را محدود کنند و آن امتیازاتی که ملت شریف ایران بهای سنگینی را برای آن پرداخته محدود کنند در اشتباهند.

محمد علیپور در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، با اشاره به بیانات اخیر رهبر انقلاب اسلامی اظهار کرد: رهبری قبل از مذاکرات هم فرموده بودند که مذاکرات صورت بگیرد، ولی از همان ابتدا به این امر اشاره کردند که این‌ها قابل اعتماد نیستند و از قبل مشخص بود که ممکن است بدقولی‌هایی صورت گیرد.

وی گفت: فرمایشات امروز مقام معظم رهبری می‌تواند برای غرب این پیام را داشته باشد که اگر فکر می‌کنند می‌توانند با فضاسازی حق ما را محدود کنند و آن امتیازاتی که ملت شریف ایران بهای سنگینی را برای آن پرداخته محدود کنند، در اشتباهند. این‌که آن‌ها بخواهند در مواردی ملت ایران را از حق‌شان محروم کنند امکان‌پذیر نیست؛ چراکه ما رهبری روشن داریم و ایشان در جریان مسائل هستند و نظارت کامل می‌کنند و بر موضوع اشراف دارند.

وی یادآور شد: این بیانات تاکیدی است برای این‌که تیم مذاکره‌کننده نباید از اصول کوتاه بیاید و اگر غربی‌ها بخواهند در جایی محدودیتی اضافه کنند و یا بخواهند نظارت را به هر جایی که خودشان خواستند تعمیم بدهند درست نیست و این اجازه هرگز از سوی رهبری صادر نمی‌شود و ایشان مخالف اینگونه کارها هستند.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس خاطرنشان کرد: مذاکره‌کنندگان باید در تنظیم توافقنامه دقت کنند که حق و حقوق ملت ایران پایمال نشود و غربی‌ها هم نباید بیش از اندازه فضاسازی کنند و از خط قرمز و اصولی که دارند عبور کنند.

وی گفت: بارها دیده شده که آن‌ها در میز مذاکره و در فضای جلسه یک حرفی می‌زنند و در بیرون چیز دیگری می‌گویند. این‌گونه رفتارها سبب شده که به نوعی بدقولی آن‌ها برای ما روشن شود.

انتهای پیام

کد N785183

وبگردی