آفتاب
«جان کری»:

کنگره حق لغو یا عدم لغو تحریمهای ایران را دارد

کنگره حق لغو یا عدم لغو تحریمهای ایران را دارد

وزیر امور خارجه آمریکا در مصاحبه با شبکه خبری « پی. بی. اس»، کنگره آمریکا شانس رای گیری درباره لغو یا عدم لغو تحریم هایی را که بر ایران اعمال کرده است خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پی. بی. اس، جان کری وزیر امور خارجه آمریکا، در مصاحبه ای که با خبرنگار شبکه پی. بی. اس داشت نقش کنگره آمریکا در مذاکرات هسته ای با ایران را تنها تا حدی جایز دانست که سازنده باشد و موجب کارشکنی در امور ریاست جمهوری این کشور نشود.

وی در توضیح حق کنگره به اظهارنظر درباره هر گونه توافق احتمالی با ایران گفت: در حق کنگره به ایفای نقش در مذاکرات هسته ای جای هیچ گونه تردیدی وجود ندارد. اما، درباره نوع نقش آفرینی آن جای تردید است. کنگره باید مشخص کند که هدفش بازنگری و بررسی قانونمندانه چارچوب توافق هسته ای است یا اینکه قصد دیگری دارد و بیشتر مایل به کارشکنی در مسائل مرتبط با ریاست جمهوری و محروم کردن باراک اوباما از عمل به اختیارات قانونیش است.   

وی در ادامه افزود: باراک اوباما حق دارد از بابت عدم کارشکنی کنگره اطمینان حاصل کند. وی باید مطمئن شود تصمیمات کنگره آمریکا توانمندی ها و اختیارات قانونی وی را در مذاکره با ایران زیر سوال نمی برد.

با این وجود، در پایان، جان کری تصریح کرد که کنگره آمریکا شانس رای گیری درباره لغو یا عدم لغو تحریم هایی را که بر ایران اعمال کرده است خواهد داشت.

کد N785084

وبگردی