آفتاب

زندان‌های بی در و پیکری که داعش می‌پرورانند

زندان‌های بی در و پیکری که داعش می‌پرورانند

ایرنا نوشت:

مقامات مقابله با تروریسم اندونزی به تازگی با کشف درزهای امنیتی در زندان های این کشور  پی برده اند که تروریست های زندانی تاکنون توانسته اند پیام های خود را به خارج از زندان منتقل کنند  که این مسئله باعث فعالیت بیشتر تروریست ها در این کشور جنوب شرق آسیا شده است.

به گزارش ایرنا، رسانه های اندونزی طی چند روز گذشته از وجود برخی شرایط امنیتی در زندان های این کشور که به عنوان سومین دموکراسی جهان شهره است خبر دادند که باعث شده پیام های تروریستی سرکردگان گروه های تروریستی به خارج از زندان منتقل شود.

ملاقات راحت با تروریست های زندانی باعث شده است برخی تروریست های زندانی پیام های خود را در زمان دیدار آزادانه با ملاقات کنندگان در میان بگذارند و از این طریق درصدد کسب اهداف تروریستی خود باشند.

زندان های بی دروپیکر اندونزی همچنین باعث شد سال گذشته 270 تروریست زندانی از 26 زندان به صورت آشکار از تروریست های داعش پشتیبانی کنند.

ابوبکر بشیر از سرکردگان تروریست های اندونزیایی است که پیش از این از زندان در پیامی از هواداران خود خواسته بود به گروه تروریستی و تکفیری داعش بپیوندند و برای تشکیل به اصطلاح خلافت اسلامی کمک کنند.

به رغم تدابیر شدید امنیتی، این تروریست که در زندان به سر می برد قادر بوده پیام خود را به دست همفکرانش برساند.

ابوبکر بشیر موسس گروه تروریستی جماعت انصار توحید است که در ماه های گذشته این گروه با رژه در شهر سولو، پرچم گروه تکفیری داعش را در معرض دید عموم گرفت و برخی از نمادهای این گروه تروریستی را به نمایش گذاشت.

گفته می شود جماعت انصار توحید با جبهه النصره که یک گروه تفکیری است ارتباط دارد. از دیدگاه گروه جبهه النصره هر فرد چه شیعه و اهل سنت که پایبند به اعتقادات آنها نباشد، دشمن شمرده شده و پیروان آن مکتب واجب القتل هستند.

روزنامه جاکارتا گلوب روز پنجشنبه نوشت: ابوبکر بشیر که هم اکنون به دلیل انجام فعالیت های تروریستی محکومیت 15 ساله خود در زندان نوساکامبانگان در استان جاوای غربی را تحت تدابیر امنیتی شدیدی می گذراند، به تازگی توجه ارتش اندونزی را به دلیل گسترش پیام های تروریستی از داخل زندان به خود جلب کرده است.

مقامات ارتش اندونزی از مسئولان زندان نوساکامبانگان خواسته اند با انتقال وی به مکان دیگری و ایجاد محدودیت برای ملاقات، از گسترش تفکرات افراطی جلوگیری کنند و تنها به اعضای خانواده وی اجازه ملاقات داده شود.

به اعتقاد مقامات ارتش اندونزی سالانه صدها نفر با ابوبکر بشیر در زندان دیدار و تحت تاثیر تفکرات افراطی وی قرار می گیرند.

ابوبکر بشیر 75 ساله حدود چهار سال پیش به اتهام کمک به برپایی یک اردوگاه تعلیم گروه های تروریستی در اندونزی برای حمله به اهداف دولتی به 15 سال زندان محکوم شد.

وی موسس شبکه جماعت اسلامی اندونزی است که اعضایی در مالزی و سنگاپور داشته و در دهه 1990 اعضای این شبکه برای آموزش به عراق اعزام می شدند.

روزنامه جاکارتا گلوب به نقل از ادیسون، سخنگوی ارتش اندونزی، نوشت که هر هفته 15 تا 20 نفر در زندان با ابوبکر بشیر دیدار می کنند.

وی این امر را به دلیل اینکه ابوبکر بشیر مردم را آموزش می دهد تا اندونزی را به یک دولت به اصطلاح اسلامی تغییر دهد، بسیار خطرناک عنوان کرده است.

ابوبکر بشیر پیش از این نیز با انتشار عکسی از زندان و در کنار حامیانش در حالی که پرچم گروه تکفیری و تروریستی داعش را کنار خود داشتند، واکنش مقامات جاکارتا را برانگیخته بود.

مقامات اندونزی چندی پیش ساخت زندانی با شرایط امنیتی ویژه را برای نگهداری زندانیان مرتبط با عملیات تروریستی پیشنهاد کرده اند که مورد موافقت دولت قرار گرفته است.

5252

کد N784996

وبگردی