آفتاب

استقبال الجزایر از نتیجه مذاکرات لوزان

استقبال الجزایر از نتیجه مذاکرات لوزان

الجزایر از نتایج مثبت مذاکرات هسته‌ای ایران با گروه 1+5 در لوزان سوئیس استقبال کرد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، وزارت امور خارجه الجزایر به تمامی کشورهایی که با حسن نیت توانستند در مذاکرات اخیر به موفقیت دست یابند تبریک گفت و این موفقیت را گامی مهم در راستای حفظ صلح و امنیت قلمداد کرد.

در بیانیه‌ای که از سوی دستگاه دیپلماسی الجزایر صادر شد، آمده است که این کشور همواره از خلع سلاح هسته‌ای و جلوگیری از اشاعه تسلیحات کشتار جمعی حمایت می‌کند و خواهان حل مسالمت‌آمیز موضوع هسته‌ای ایران بر مبنای احترام به قوانین بین‌المللی است.

الجزایر بر تعهد خود به احترام نسبت به حقوق انکارناپذیر کشورها براساس بند چهارم ان.پی.تی و استفاده صلح‌آمیز از انرژی اتمی در راستای توسعه تاکید کرد.

وزارت امور خارجه الجزایر همچنین از تفاهم هسته‌ای ایران به عنوان گامی مهم یاد کرد که تاثیرات مثبتی بر تلاش‌ها در راستای ایجاد خاورمیانه عالی از سلاح هسته‌ای خواهد داشت.

الجزایر از پیشرفت‌های مثبت حاصل شده در مذاکرات که نشان دهنده اهمیت صلح و همکاری است استقبال کرد و از تمامی جناح‌ها در مذاکرات خواست در راستای اجرای توافق‌های به عمل آمده با حسن نیت عمل کنند.

وزارت امور خارجه الجزایر ابراز امیدواری کرده است که اجرای تفاهم حاصل شده بتواند فضای سیاسی مطلوبی را برای حل و فصل موضوع هسته‌ای ایران ایجاد کند.

انتهای پیام

کد N784958

وبگردی