آفتاب

گفتگوی تلفنی کری با رهبران دولت وحدت ملی افغانستان

گفتگوی تلفنی کری با رهبران دولت وحدت ملی افغانستان

وزیر خارجه آمریکا به دلیل نگرانی از شکاف و دو دستگی میان دولتمردان افغانستان به دلیل اختلافات موجود، طی تماسی تلفنی با آنها رایزنی کرد.

به گزارش خبرنگار مهر در کابل، در پی تشدید اختلافات اشرف غنی و عبدالله عبدالله، رئیس جمهور و رئیس اجرایی دولت افغانستان، جان کری وزیر امور خارجه آمریکا دیشب گفتگوی تلفنی با رهبران دولت وحدت ملی انجام داد. وی در این گفتگو ها بر اجرای توافقنامه دولت وحدت ملی تاکید کرده و اجرای صحیح این توافقنامه را موفقیتی برای افغانستان خوانده است.

در همین حال فیلدمن، نماینده ویژه آمریکا در افغانستان و پاکستان با رئیس اجرایی دولت افغانستان دیدار و خواستار تطبیق موارد توافقنامه میان او و اشرف غنی شده است.

این در حالی است که طی روزهای اخیر اختلافات رهبران دولت افغانستان به طور علنی خود را نشان داده و موجب شکاف و دو دستگی میان دولتمردان این کشور شده است. معرفی وزیر دفاع و رئیس کمسیون اصلاحات انتخاباتی یکی از موارد اختلاف میان اشرف غنی و عبدالله است.

قابل ذکر است ژنرال محمد افضل لودین، وزیر پیشنهادی دفاع، به علت اختلافات رهبران دولت از گرفتن پست وزارت انصراف داد. همچنین شکریه بارکزی که چندی پیش از سوی اشرف غنی به عنوان رئیس کمسیون اصلاحات انتخاباتی منصوب شده بود به همین علت از سمتش برکنار گردید.

کد N784891

وبگردی