آفتاب

روحانی/1/: ملت ایران در مقابل زور می‌ایستد

روحانی/1/: ملت ایران در مقابل زور می‌ایستد

رییس‌جمهور تاکید کرد: اگر دنیا بگوید که برخلاف مقررات بین‌المللی با منطق زور می‌خواهد در برابر ملت ایران بایستد تردید ندارم که تمام قدرت‌های جهان در برابر ملت ایران شکست خواهند خورد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایسنا، حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی در مراسم گرامیداشت نهمین سالگرد روز ملی فناوری هسته‌ای اظهار کرد: امروز روز بسیار مبارکی برای ملت بزرگ ایران در مسیر توسعه، علم و دانش و پشیرفت است البته امسال روز فناوری هسته‌ای مقارن و همراه با ایام ولادت بانوی بزرگ اسلام حضرت صدیقه کبری(س) و ولادت بنیانگذار جمهوری اسلامی امام راحل شده است.

رییس‌جمهور ادامه داد: جمهوری اسلامی در مسیر توسعه کشور هر کجا که اراده و تصمیمی را گرفت با همت جوانان و دانشمندان و ایثار و فداکاری شبانه‌روزی آنان بحمدالله به نتیجه رسید. در این بین اگر قدرت‌های دنیا موافق و یا مخالفت بودند هیچ تاثیری در اراده این ملت نداشت.

روحانی در ادامه با ارائه مثالی توضیح داد:‌در زمان جنگ در سیستم پدافند موشکی زمین به هوا در لامپ قدرت دچار مشکل شدیم که معمولا این لامپ قابل احیای مجدد نبود و باید لامپ نو خریداری می‌شد. سیستم آمریکایی بود و کسی در بازار سیاه حاضر به فروش لامپ نبود. خیلی از کشورهای منطقه که مشابه این سیستم را داشتند علیرغم داشتن قصد فروش جلوی آن‌ها را گرفتند.

وی افزود: در این شرایط از عده‌ای از دانشمندان این رشته که برخی از آن‌ها در سازمان انرژی اتمی فعالیت می‌کردند دعوت کرده و موضوع را به آن‌ها توضیح دادیم. آن‌ها در واکنش تنها سه تا چهار ماه وقت و کارگاهی با تجهیزات خواستند، همچنین گفتند که برای آن‌ها در کنار این کارگاه تختخوابی بگذارند چون تا زمانی که این لامپ‌ قدرت احیا نشود به خانه نمی‌روند چون می‌خواهند از آسمان ایران و فضای کشور دفاع کنند.

ادامه دارد

کد N784862

وبگردی