آفتاب

صالحی از رونمایی اولین مجتمع سوخت مجازی نیروگاه بوشهر خبر داد

صالحی از رونمایی اولین مجتمع سوخت مجازی نیروگاه بوشهر خبر داد

رییس سازمان انرژی اتمی از ورود ایران به مرحله ساخت مجتمع‌های سوخت نیروگاه بوشهر خبر داد.

به گزارش خبرنگار انرژی هسته‌ای ایسنا،‌ علی‌اکبر صالحی صبح امروز (پنج‌شنبه) در حاشیه گرامیداشت نهمین سالگرد روز ملی فناوری هسته‌ای در جمع خبرنگاران، گفت: 9 دوره جشن هسته‌ای برگزار کردیم و توانستیم در پی این 9 سال سانتریفیوژهای خود را بومی کنیم. همچنین قرار است امروز از دستاورد ارزشمندی که اهمیتش به اندازه تولید سوخت 20 درصدی است رونمایی شود و آن اولین مجتمع سوخت نیروگاه بوشهر است که به طور مجازی و با استفاده از سرب به عنوان سوخت بکار رفته در آن ساخته شده است.

رییس سازمان انرژی اتمی گفت: ورود ایران به مرحله ساخت مجتمع‌های سوخت نیروگاه بوشهر گامی است که در این مسیر برداشته شده است.

وی در پاسخ به این اینکه ساخت مجتمع سوخت نیروگاه بوشهر تاثیری بر مذاکرات می‌گذارد، گفت: ما در حال حاضر هشت تن ذخایر اورانیوم پنج درصد داریم که طرف‌های غربی خواستار کاهش آن به میزان 300 کیلوگرم هستند و می‌خواهند ما این مقدار را تبدیل کنیم و یکی از راه‌های تبدیل ذخایر ساخت قرص سوخت است که می‌تواند در نیروگاه‌های مختلف از جمله بوشهر استفاده شود.

صالحی همچنین خبر داد: قرار است از تعدادی از رادیوداروهای جدید امروز رونمایی شود و نیز در حوزه لیزر و ابزارهای اندازه‌گیری نیز دستاوردهای خوبی داشته‌ایم.

انتهای پیام

کد N784770

وبگردی