آفتاب

پوتین: یونان از روسیه کمک مالی نخواسته است

پوتین: یونان از روسیه کمک مالی نخواسته است

رییس‌جمهوری روسیه پس از دیدار با نخست‌وزیر یونان در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت که آتن به طور رسمی از مسکو کمک مالی نخواسته است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، ولادیمیر پوتین، رییس‌جمهوری روسیه در پاسخ به پرسشی درباره احتمال کمک کشورش به یونان برای بازپرداخت وام‌های بین‌المللی آتن تصریح کرد: طرف یونانی با ما در خصوص چنین کمکی تقاضایی به میان نیاورد.

پوتین اظهار کرد: اگر ما پروژه‎های بزرگی را در یونان ایجاد و اجرا کنیم که به تولید درآمد منتهی شود، این درآمدها برای بازپرداخت وام‌های آتن قابل استفاده خواهد بود.

رییس‌جمهوری روسیه همچنین گفت: در صورتی که اقتصاد یونان با کمک‌های روسیه شکوفا شود و آتن بتواند وام‎هایش را به اتحادیه اروپا و دیگر وام‌دهندگان باز پردازد، این موضوع به نفع همه خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری رویترز، پوتین گفت، در دیدار با نخست‌وزیر یونان درباره همکاری‎ها در حوزه‎های اقتصادی و احتمال اجرای پروژه‌های مربوط به حوزه انرژی با وی صحبت کرده است.

نخست‌وزیر یونان نیز گفت: یونان مانند یک گدا نیست که به کشورهای مختلف برود و از آن‌ها بخواهد که مشکلات اقتصادی این کشور را حل کنند؛ مشکلاتی که تنها مربوط به یونان نیست بلکه بحرانی برای سراسر اروپا به شمار می‌رود.

وی در پاسخ به اظهارات اخیر رییس پارلمان اروپا نیز گفت: یونان کشوری با تمامیت ارضی است که حق غیرقابل‌انکاری برای داشتن سیاست خارجی چندبعدی و استفاده از نقش ژئوپولتیک خود دارد.

در همین حال، رییس‌جمهوری روسیه گفت، این موضوع را درک می کند که یونان به رغم روابط تاریخی و فرهنگی خود با روسیه مجبور شده که سیاست‎های بخصوصی را اتخاذ کند.

پوتین اظهار کرد: می‎خواهم به شما اطمینان دهم که ما قصد نداریم از وضعیت داخلی اتحادیه اروپا برای توسعه روابط خود با برخی کشورها سوءاستفاده کنیم بلکه می‌خواهیم با یک اروپای یکپارچه رابطه داشته باشیم.

انتهای پیام

کد N784689

وبگردی