آفتاب
از سوی شرق شناس ایتالیایی عنوان شد:

شهید صدر اخلاق‎مدار و مردم دوست بود

شهید صدر اخلاق‎مدار و مردم دوست بود

یک شرق شناس ایتالیایی گفت:حرکت شهید صدر در تاریخ بشریت یک حرکت پویا در جهان اسلام است و یک حرکت انسانی است که بر جهان هستی تاثیرگذاشت از ویژگی های مهم اخلاقی این شخصیت بزرگ اخلاق مداری ، تسامح و مردم دوستی بود.

به گزارش خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سی و پنجمین سالگرد شهادت شهید آیت الله سید محمد باقر صدر و خواهرش بنت الهدی صدر امروز (چهارشنبه) از سوی مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی و به همت پژوهشگاه تخصصی شهید صدر برگزار شد.

در این همایش رافائل مائوریلو شرق شناس ایتالیایی و یکی از پژوهشگران خاندان صدر با تشریح شخصیت شهید صدر و خواهرش بنت الهدی صدر اظهار کرد: بررسی شخصیت این شهید برای ما بسیار حائز اهمیت است چرا که زندگی این بزرگوار یک سرمشق برای زندگی ما است.

وی افزود: زندگی شهیده بنت الهدی صدر و شهید صدر در مسیر اسلام بود و یک اخلاص در رفتارشان می دیدیم ما هم می توانیم با آن‌ها همراه شویم به شرط آنکه الگوی رفتاری ما هم ائمه باشند. ما اگر نمی توانیم از اسلام خوب استفاده کنیم به دلیل این نیست که اسلام ضعفی دارد بلکه آن ضعف در وجود ما انسان‎هاست.

براساس این گزارش در ادامه این مراسم آیت الله محسن اراکی و یکی از نویسندگان و پژوهشگران به ایراد سخنرانی درخصوص شخصیت شهید سید محمدباقرصدر و بنت الهدی صدر پرداختند.

همچنین از دیگر برنامه های این همایش برپایی نمایشگاه عکس و آثار شهید صدر بود و آثار عربی و جدیدترین ترجمه‎های آثار او که ترجمه آن‌ها توسط پژوهشگاه شهید صدر انجام شده بود به نمایش گذاشته شد.

انتهای پیام

کد N784618

وبگردی