آفتاب

وزیر مهاجرت استرالیا: آماده‌ایم حسن‌لو را به ایران بازگردانیم

وزیر مهاجرت استرالیا: آماده‌ایم حسن‌لو را به ایران بازگردانیم

وزیر مهاجرت استرالیا اظهار کرد:‌ پناهجوی ایرانی که برای دریافت اقامت استرالیا دست به اعتصاب غذا زده است به دنبال استفاده از تحریک احساسات عموم مردم است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از پایگاه خبری استرالین،‌ پیتر دوتن، وزیر مهاجرت استرالیا در این‌باره تصریح کرد: دادن ویزا و اقامت به این جوان ایرانی که به دلیل موافقت نکردن با درخواست اقامت او دست به اعتصاب غذا زده است، در این شرایط باعث تشویق مهاجران دیگر به انجام این اقدام برای دریافت اقامت خواهد شد.

سعید حسن‌لو، جوان 25 ساله‌ ایرانی که دست به اعتصاب غذا زده است در بیمارستان رویال پرس استرالیا تحت درمان است.

هفته گذشته، پزشکان او را دچار سوءتغذیه شدید دانسته بودند و اعلام کردند که در صورت ادامه اعتصاب غذا، او در 12 ساعت تا 4 روز بعد فوت خواهد کرد.

دوتن افزود: وزارت مهاجرت استرالیا حمایت‌های لازم را از حسن‌لو انجام داده است و آماده است تا او را به ایران بازگرداند و امن‌ترین گزینه برای او بازگشت به خانه است.

وزیر مهاجرت استرالیا اضافه کرد: در این مورد همه جنبه‌ها را مورد بررسی قرار داده‌ایم، بررسی‌ها و ارزیابی‌های ما نشان می‌دهد که این فرد از نظر قانونی نمی‌تواند ادعای اقامت در استرالیا را داشته باشد.

پیتر دوتن هم‌چنین ضمن انتقاد از وکیل این پناهجوی ایرانی به انجام هر کاری که ممکن است تا او بتواند اقامت را دریافت کند،‌ روز گذشته با رد ادعای این وکیل در مورد این که 44 روز از آغاز اعتصاب غذای سعید حسن‌لو می‌گذرد، اظهار کرد:‌ تحقیقات و بررسی‌های ما نشان می‌دهد که این فرد حدود 36 روز است که در اعتصاب غذا به سر می‌برد.

او ادامه داد: به هر حال به دلیل نیت خوب و کمک یا از روی سوء نیت ممکن است برخی از وکلا به او بگویند که برای دریافت اقامت هر کاری را که می‌تواند انجام دهد و دولت استرالیا را مجبور به اعطای اقامت کند،‌ اما این اتفاق رخ نخواهد داد.

انتهای پیام

کد N784593

وبگردی