آفتاب
زاکانی در پاسخ به مهر مطرح کرد؛

پیگیری مجازات ماموران خاطی و عذرخواهی عربستان؛ دو وظیفه دولت

پیگیری مجازات ماموران خاطی و عذرخواهی عربستان؛ دو وظیفه دولت

نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به حادثه فرودگاه جده، اظهار داشت: دولت باید این ماجرا را پیگیری کند تا ماموران خاطی به اشد مجازات برسند و دولت سعودی هم رسماً عذرخواهی کند.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا زاکانی عصر امروز در حاشیه همایش دانشجویی «لوزان بدون روتوش» که از سوی سازمان بسیج دانشجویی و با هدف نقد و بررسی بیانیه لوزان برگزار شد، در جمع خبرنگاران و در پاسخ به پرسش خبرنگار مهر درباره چرایی بروز حوادثی از قبیل حادثه فرودگاه جده در رژیم سعودی، اظهار داشت: معتقدم بخش اصلی و غالب این قضیه به فقدان فرهنگ و حداکثرهای انسانیت برای کسانی برمی‌گردد که به عنوان نمایندگان یک دولت در مبادی ورودی و خروجی نقش‌آفرینی می‌کنند.

وی افزود: این حادثه از فروپاشی اخلاقی نظامی حکایت می‌کند که مبتنی بر تحجر و اشکالات جدی و اساسی ناشی از یک نوع اسلام موهوم است و در زمینه جنایت، اختلاف بین مسلمین در سطح منطقه و جهان نقش‌آفرینی می‌کند.

زاکانی با تاکید بر برخورد شدید دولتمردان و همه مسئولان کشورمان با این ماجرا، ادامه داد: آنها امروز در هر زمینه‌ای که قبلا جنایت می‌کرده‌اند، به در بسته خورده‌اند و من معتقدم که جنبه اصلی و عمده ماجرا، همین موضوع فقدان فرهنگ آنها تا انفعال دیپلماسی ماست؛ البته انفعال ما نیز یک جنبه فرعی و ضمنی در این ماجراست.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: توصیه من به دولت این است که این مساله را پیگیری کنند که هم آن ماموران خاطی به اشد مجازات برسند و هم دولت عربستان رسما عذرخواهی کند.

کد N784544

وبگردی