آفتاب

معاون امنیتی وزیر کشور خبر داد: ارسال گزارش حادثه شیراز به روسای قوا

معاون امنیتی وزیر کشور خبر داد: ارسال گزارش حادثه شیراز به روسای قوا

ایسنا نوشت:

معاون امنیتی انتظامی وزیر کشور از نهایی شدن گزارش حادثه شیراز و ارسال آن به روسای قوا خبر داد.

حسین ذوالفقاری در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با بیان اینکه گزارش حادثه شیراز نهایی و نتیجه کار برای روسای قوا ارسال شد، گفت: ما در این گزارش همه ابعاد کار اعم از زمینه‌های بروز این حادثه و مجموعه عوامل در رابطه با عملکرد دستگاه‌ها را بررسی کردیم.

وی با بیان اینکه با شورای تامین استان جلساتی برگزار شد، گفت: در این جلسات هماهنگی‌هایی صورت گرفت و سپاه، اطلاعات و نیروی انتظامی نسبت به ارائه مدارک و مستندات اقدام و اسامی افراد شناخته شده را به دادستانی اعلام کردند.

معاون امنیتی انتظامی وزیر کشور ادامه داد: دادستانی با توجه به مستندات کار احضار، جلب و دستگیری را آغاز کرد و در این رابطه تاکنون 10 نفر احضار، جلب و دستگیر شده‌اند که هشت نفر از این تعداد افرادی بودند که در میدان گل سرخ شیراز یعنی در صحنه تعرض نقش اصلی را داشتند.

وی گفت: برای این هشت نفر قرار صادر شده است و حتی بعضی از آنها که نتوانستند وثیقه تعیین شده را تودیع کنند چند روزی در تعطیلات بازداشت بودند.

ذوالفقاری همچنین تصریح کرد:علاوه بر این عملکرد دستگاه‌ها بر اساس مدارک و مستندات بررسی شد و نهایتا نقاط قوت و ضعف هر دستگاه جمع‌بندی و به مقامات کشور ارائه شد.

معاون امنیتی انتظامی وزیر کشور با بیان اینکه در رابطه با حادثه شیراز هیچ متهمی فراری نیست، گفت: صرفا یک مورد بود که فردی خودش را روی ماشین انداخته بود که با پیگیری دستگاه‌های مسئول و با ردزنی که انجام شد نهایتا این فرد چهار روز پیش دستگیر و تحویل دستگاه قضایی شد.

وی تصریح کرد: البته ممکن است در ادامه کار افرادی با عنوان معاون یا حامی شناخته شوند و به تشخیص دستگاه قضایی تحت تعقیب قانونی قرار گیرند.

ذوالفقاری درباره حادثه تروریستی چابهار نیز گفت: در این رابطه روز گذشته کاردار پاکستان از سوی وزارت خارجه احضار و تذکراتی به او داده شد. مرزبان پاکستان نیز توسط مرزبان ما فرا خوانده شد و قرار است موضوع را پیگیری کنند ولی تاکنون جوابی در این رابطه ندادند.

معاون امنیتی انتظامی وزیر کشور افزود: ما نیز امروز در وزارت کشور جلسه‌ای برگزار کردیم برای بررسی عوامل این حادثه برای بررسی عوامل این حادثه و اینکه چه اقداماتی باید در حوزه‌های سیاسی، امنیتی و انتظامی انجام دهیم تا در آینده کمتر شاهد اینگونه حوادث باشیم.

 

23503

کد N784519

وبگردی