آفتاب

حیدر العبادی وارد استان الانبار شد

حیدر العبادی وارد استان الانبار شد

همزمان با آغاز عملیات گسترده ارتش عراق برای پاکسازی الانبار از داعش، حیدر العبادی به منظور نظارت بر این عملیات وارد این استان شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فرات نیوز، یک منبع آگاه در وزارت دفاع عراق اعلام کرد: حیدر العبادی امروز به منظور نظارت مستقیم بر عملیات نظامی علیه داعش در استان الانبار، به این استان سفر کرده است.

بر اساس اعلام این منبع نخست وزیر عراق در بدو ورود به الانبار به پایگاه نظامی «الحبانیه» در شهر رمادی رفته است.

این منبع همچنین تصریح کرد: العبادی در جریان این سفر درباره چگونگی تسلیح عشایری که قصد مشارکت در عملیات ارتش را دارند، با مسئولان این استان رایزنی می کند.

در همین حال «صباح کرحوت» رئیس شورای استانداری الانبار از مشارکت حدود ۱۰ هزار نفر از عشایر عراقی ساکن الانبار در عملیات ارتش علیه داعش خبر می‌دهد.

پایگاه العهد نیز گزارش داد: نظامیان ارتش عراق پس از سلسله درگیری های پراکنده با تروریست های داعش در استان الانبار، امروز موفق شدند کنترل ۵۰ درصد منطقه «السجاریه» در شهر رمادی را در دست بگیرند.

از سوی دیگر، بر اساس اعلام رسانه های عراقی نیروهای امنیتی این کشور در یک قدمی تسلط بر منطقه استراتژیک «الحامضیه» در شرق شهر رمادی قرار دارند. نظامیان عراقی از دو محور برای آزادسازی این منطقه تلاش می کنند.

گفتنی است، امروز صباح کرحوت رئیس شورای استانداری الانبار از آغاز عملیات گسترده ارتش عراق برای پاکسازی تمامی مناطق تحت تصرف داعش در این استان خبر داده بود.

کد N784406

وبگردی