آفتاب

حمایت تمام قد حریری از ارباب خود در مقابل سخنان نصرالله

حمایت تمام قد حریری از ارباب خود در مقابل سخنان نصرالله

رئیس جریان المستقبل لبنان با محکوم کردن انتقادات سید حسن نصرالله از عربستان درباره حمله به یمن، مدعی شد که هدف تجاوز عربستان به همسایه جنوبی خود ممانعت از تکرار تجربه حزب‌الله لبنان در یمن است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری المحیط، سعد حریری، نخست وزیر پیشین لبنان و رئیس جریان المستقبل این کشور با انتقاد از سخنان اخیر سید حسن نصراالله، دبیرکل حزب الله لبنان با شبکه "الاخباریه" سوریه و انتقادات وی از رژیم آل سعود در حمله به یمن گفت: هدف عملیات طوفان قاطع و حمله ائتلاف عربی این است که یمن هم به همان اشتباهی که لبنان مرتکب شد، دچار نشود.

حریری با تاکید بر لزوم دوری لبنان از جنگ‌های منطقه و خودداری از شرکت در این جنگ‌ها گفت: ما باید از منافع ملی لبنان حمایت کنیم.

وی در این بیانیه با اعلام اینکه حزب الله مشکلاتی را برای مردم لبنان ایجاد کرده گفت: آخرین مشکلی که حزب الله برای لبنان ایجاد کرد این بود که تلویزیون این کشور را به مشارکت در رویکرد ضد عربستانی و جنگ رسانه‌ای و سیاسی علیه عربستان سوق داد.

نخست وزیر پیشین لبنان افزود: آنچه برای ما آزار دهنده است استفاده از امکانات لبنان برای حمله به کشور عربی برادر (عربستان) است.

وی در ادامه این بیانیه گفت: سکوت در این زمینه چه به بهانه پایبندی به اصول مذاکره وچه به بهانه ترجیح منافع ملی بر منافع خارجی قابل توجیه نیست به ویژه که طرف مقابل (حزب الله) شبانه روز تلاش می‌کند لبنان را در درگیری‌های منطقه که از تکریت و موصل در عراق تا قلمون و حلب و یرموک در سوریه و صنعا، تعز و عدن در یمن گسترش یافته وارد کند.

حریری در پایان بیانیه خود گفت: عربستان به خوبی می‌داند که لبنان هرگز عربی بودن خود را به کسانی که به این کشور اهانت می‌کنند نمی‌فروشد و مردم لبنان نیز می‌دانند که هرچقدر صدای اهانت‌ها بالا رود، عربستان هرگز پشت لبنان را خالی نخواهد کرد.

انتهای پیام

کد N784380

وبگردی