آفتاب

اوباما امروز به جامائیکا می‌رود

اوباما امروز به جامائیکا می‌رود

رئیس‌جمهوری آمریکا امروز (چهارشنبه) و پس از سه دهه نخستین مقام ارشد آمریکایی است که بر خاک جامائیکا قدم می‌گذارد و به دنبال بررسی نفوذ و تاثیر ونزوئلا بر کشورهای حوزه کارائیب است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا قرار است برای شرکت در نشست "کاریکام" متشکل از 15 کشور حوزه کارائیب به کینگ استون، پایتخت جامائیکا برود و نخستین رئیس‌جمهوری است که پس از رونالد ریگان، رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا که در سال 1982 در این نشست شرکت کرد، به جامائیکا سفر می‌کند.

اوباما همچنین قرار است در این نشست یک پیشنهاد جایگزین را برای نفت ارزان ونزوئلا ارائه کند که ترغیب‌کننده بسیاری از کشورهای این منطقه محسوب می‌شود. وی همچنین قرار است از کشورهای حوزه کارائیب انتقاد کند و انتقادش مبنی بر این است که اگرچه این کشورها از نظر جغرافیایی با آمریکا قرابت دارند اما از نظر سیاسی با یکدیگر متفاوت هستند.

اوباما اواخر امروز وارد جامائیکا می‌شود و پیش از شرکت در نشست مذکور در روز پنج‌شنبه با پورتیا سیمپسون میلر، نخست‌وزیر این کشور دیدار خواهد کرد.

بن رودز، مشاور رئیس‌جمهوری آمریکا پیش از این سفر اعلام کرد: ما احساس می‌کنیم که این نشست متشکل از کشورهای حوزه کارائیب با توجه و حضور بیشتر از جانب ایالات متحده مواجه خواهد بود. ما به دنبال تداوم و تعمیق روابط خود با کشورهای حوزه کارائیب هستیم و می‌توانیم نقش مهمی را در تقویت و گسترش امنیت انرژی در منطقه ایفا کنیم چراکه آمریکا دارای منابع گسترده و عظیم انرژی و زیرساخت‌های مناسب است.

پیشنهادی که اوباما قرار است به کشورهای حوزه کارائیب و آمریکای مرکزی ارائه کند، فرصتی برای کاهش اختلاف قیمت فرآورده‌های نفتی است.

انتهای پیام

کد N784368

وبگردی