آفتاب
افخم اعلام کرد:

توضیح وزارت خارجه درباره قضیه فرودگاه جده/ پیگیری تا حصول نتیجه

توضیح وزارت خارجه درباره قضیه فرودگاه جده/ پیگیری تا حصول نتیجه

سخنگوی وزارت امور خارجه در پی حادثه جده گفت:مسئولان عربستانی هم ضمن اعلام انزجار از این اقدام اظهار داشته اند موضوع برای آنها حیثیتی است و عوامل آن پس از اثبات جرم به مجازات شرعی و قانونی خواهند رسید.

به گزارش خبرگزاری مهر، به دنبال بروز حادثه تلخ تعرض به دو نوجوان ایرانی توسط ماموران سعودی در فرودگاه جده، سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: مسئولان بخشهای ذیربط عربستان سعودی اعلام کرده اند موضوع را پیگیری می کنند و تا عصر روز گذشته نیز بر اساس آخرین اطلاعات دریافتی  توسط سرکنسولگری ما در جده  نتایج اولیه اقدامات مسئولان عربستان  از  تشکیل پرونده  برای متهمین در یکی از شعب دادسرای مرتبط  حکایت دارد و شواهد حاکی از پیگیری مسئولان ذیربط سعودی است و امیدواریم این روند با جدیت کامل تا صدور حکم و مجازات افراد یاد شده ادامه یابد.

افخم همچنین گفت: وزارت خارجه بلافاصله پس از اطلاع از این حرکت ضد اخلاقی بطور جدی موضوع را پیگیری کرده و همکاران ما در جده پس از اطلاع از موضوع در فرودگاه این شهر حاضر شده و با حضور مسئولان ارشد فرودگاه به بررسی موضوع پرداختند و مسئولان عربستانی هم ضمن اعلام انزجار از این اقدام اظهار داشته اند موضوع برای آنها حیثیتی است و عوامل آن پس از اثبات جرم به مجازات شرعی و قانونی خواهند رسید.

افخم افزود: وزارت خارجه علاوه بر اعتراض رسمی و ارسال یادداشت اعتراضی، کاردار عربستان را احضار و مراتب اعتراض شدید ایران به ایشان منتقل شده و از دولت عربستان خواستار تسریع اقدامات در روند مجازات متهمان شده ایم.

افخم اضافه کرد:  وزارت امور خارجه اقدامات خود را از کلیه مجاری دیپلماتیک تا حصول نتیجه بطور مستمر و جدی ادامه خواهد داد.

کد N784306

وبگردی