آفتاب
جهانگیرزاده خواستار شد:

برخورد جدی سازمان حج با عاملان تعرض به دو نوجوان در عربستان

برخورد جدی سازمان حج با عاملان تعرض به دو نوجوان در عربستان

عضو کمیسیون امنیت ملی، به تعرض نسبت به دو جوان ایرانی در جده تذکر داد و گفت: سازمان حج و زیارت باید در قبال این موضوع و عدم مجازات عاملان پاسخگو باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، اسماعیل کوثری نماینده تهران در پایان جلسه علنی روز چهارشنبه مجلس شورای اسلامی در تذکری شفاهی گفت: با زحمات ملت ایران موفقیات های بزرگی در فناوری هسته ای به دست آمد. دانشمندان شهید هسته ای با اهدای جان خود این عزت را به ملت ایران تقدیم کردند.

عضو کمیسیون امنیت ملی با بیان اینکه تیم مذاکره کننده در جهت دفاع از این دستاوردها کارهای زیادی انجام داده است گفت: در حال حاضر تیم مذاکره کننده با کاهش تعداد سانتریفیوژها از 15 هزار سانتریفیوژ به 6 هزار و 100 سانتریفیوژ موافقت کرده است و باید توجه داشته باشد که در قبال این اقدام لغو تحریم ها به صورت همزمان با اجرای تعهدات ایران صورت گیرد نه اینکه مثل گذشته طرف ایرانی تعهدات خود را اجرا کرده و طرف غربی گام به گام تحریم ها را بردارد.

کوثری از وزارت خارجه خواست موضع رسمی خود را اعلام کند تا مردم بدانند که جمهوری اسلامی در قبال بیانیه لوزان چه مواضعی دارد.

در ادامه جواد جهانگیرزاده نماینده ارومیه با انتقاد از عملکرد وزارت کشور در خصوص ضرب و شتم تماشاگران ارومیه ای در تهران گفت: باید وزارت کشور پاسخگوی این اقدام بوده و در این خصوص گزارش دهد.

وی همچنین از کمیسیون فرهنگی به خاطر تشکیل کمیته ای برای بررسی این موضوع و ارائه گزارش تا یک ماه آینده تشکر کرد.

جهانگیرزاده در بخش دیگری از تذکر شفاهی خود گفت: آیت الله مکارم نسبت به تعرض نسبت به دو جوان ایرانی در جده تذکر دادند و تاکید کردند که باید با عاملان این اقدام برخورد جدی صورت گیرد.

وی گفت: سازمان حج و زیارت هم باید در قبال این موضوع و عدم مجازات عاملان پاسخگو باشد.

کد N784219

وبگردی