آفتاب
/ در آستانه روز فن‌آوری هسته‌ای /

کرمی راد:موفقیت هسته‌ای نتیجه‌ی مقاومت رهبری و مردم است

کرمی راد:موفقیت هسته‌ای نتیجه‌ی مقاومت رهبری و مردم است

یک نماینده پیشین مجلس معتقد است که مقاومت رهبری و مردم باعث شد که موفقیت هسته‌ای به دست بیاید.

محمد کرمی راد درگفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با تبریک روز ملی فناوری هسته‌ای اظهار کرد: باید سالگرد ملی فناروی هسته‌ای را گرامی و مغتنم بشماریم و روزی را یادمان باشد که طرف مقابل می‌گفت حق ندارید بیشتر از 10 سانتریفیوژ داشته باشید. فشار زیادی روی ایران بود، اما مقاومت رهبری مردم و شهدای هسته‌یی باعث شد که به این موفقیت برسیم و اکنون باید از آن صیانت کنیم.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران خوشبختانه با این اقدام بزرگ و مجاهدت کم نظیر توسط دانشمندان عزیزش برگ زرینی در تاریخ اسلامی به یادگار گذاشت. امروز خوشبختانه بعد از 12 سال گفت‌وگو تیم مذاکره کننده ما در یک فرصت بسیار فشرده و مداوم بحث ها را دنبال کرد و توانست از فضای جدید به وجود آمده استفاده کند و موضوع هسته‌یی را از حالت امنیتی به یک بحث دیپلماتیک تبدیل نماید.

این نماینده دوره هشتم مجلس شورای اسلامی ادامه داد: من وقتی شنیدم آقای صالحی هم به تیم مذاکره کننده اضافه شده است، بسیار خوشحال شدم. بیشتر مباحث هسته‌ای طبیعتا فنی بود، ولی چون رنگ سیاسی به آن داده بودند مشکلاتی ایجاد می‌کرد. ورود آقای صالحی و مسئولین دستگاه‌های مشابه راه را برای رسیدن به توافق تسهیل کرد و نتیجه آن را بعد از این همه تلاش‌های مستمر دیدیم.

وی با بیان این که نباید در مساله‌ی هسته‌ای تنش ایجاد کرد گفت: نمایندگان مجلس با وجود این که حق دارند به عنوان نمایندگان مردم دغدغه و سوال داشته باشد و تیم مذاکره کننده هم باید پاسخ‌های قانع کننده بدهد اما نباید تنشی در این زمینه به وجود بیاید. دیپلماسی پارلمانی می‌تواند به مساله‌ی هسته‌ای کمک کند هر چند انتقادات سازنده هم باید برقرار باشد.

کرمی‌راد اضافه کرد: ممکن است نکات ظریف حقوقی در انتقادات مطرح شود که مذاکره کنندگان باید در مذاکرات آن را لحاظ کنند. ما نباید دیوار بی‌اعتمادی که با غرب داریم را نادیده بگیریم. خوشبختانه امروز قدرت چانه زنی بالایی داریم و طرف مقابل ایران را به عنوان قدرت منطقه پذیرفته است که برای ما پیروزی به حساب می‌آید.

این نماینده پیشین مجلس در پایان اظهار کرد:‌غربی‌ها فهمیده‌اند که تحریم‌ها کارساز نبوده و به آن اعتراف کردند. ما در توافق فعلی فردو و اراک را حفظ کردیم و نطنز هم به فعالیت‌های خود ادامه خواهد داد . اگر چنانچه غرب و آمریکا بخواهد بازی در بیاورند و به تعهدات خود عمل نکنند ما تمام مراکز را داریم و به کارمان ادامه خواهیم داد. به قول رهبر معظم انقلاب از مذاکرات خسته نمی‌شویم و از آن استقبال می‌کنیم و اگر کسی بخواهد دراین مذاکرات کار شکنی کند آن آمریکاست و ما هم به کار خود ادامه می‌دهیم.

انتهای پیام

کد N784172

وبگردی