آفتاب

آزادی ۵۰ مددجوی البرزی در نوروز

آزادی ۵۰ مددجوی البرزی در نوروز

مدیرعامل ستاد دیه شعبه استان البرز با بیان اینکه در ایام تعطیلات نوروزی با مساعدت خیرین و ستاد دیه کشور ۵۰ نفر از مددجویان استان البرز آزاد شدند، گفت: این تعداد از مددجویان در مجموع بیش از ۳۰ میلیارد ریال بدهی داشتند.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، محمدباقر مقدسی با اشاره به اینکه بیش از 2 میلیارد ریال از این مبلغ را خیرین پرداخت کردند، خاطرنشان کرد: قسمت قابل توجه این بدهی‌ها را ستاد دیه کشور و بخش دیگر از طریق تسهیلات بانکی برای آزادی مددجویان تامین شد.

وی با تاکید بر اینکه در سال گذشته بیش از 290 نفر از مددجویان واجد شرایط این ستاد مردم نهاد آزاد شده‌اند، تصریح کرد: مجموع بدهی‌ این افراد 330 میلیارد ریال بود که در سال 93 پرداخت و موجبات آزادی آن‌ها فراهم شد.

مدیرعامل ستاد دیه شعبه استان البرز با بیان اینکه از این تعداد 64 نفر بدهکاران دیه بودند، گفت: 199 نفر دیگر از این مددجویان که امکان استخلاص آنها فراهم شد، بدهکاران مالی و 108 نفر دیگر محکومان به نفقه بودند.

مقدسی با بیان اینکه اهتمام این ستاد در سال جاری معطوف به موضوع پیشگیری خواهد بود، اظهار کرد: هرچند فعالیت قانونی خود را در رابطه با آزادسازی زندانیان انجام می‌دهیم، اما هر چقدر در زمینه پیشگیری فعالیت داشته باشیم به طور قطع برد بیشتری نصیب مردم خواهد شد.

مدیرعامل ستاد دیه البرز با اشاره به اینکه مردم باید از همه شرایط حقوقی و مقررات عمومی آگاهی نسبی داشته باشند، گفت: با توجه به فرا رسیدن ماه حرام و افزایش دیه در این ایام رانندگان باید دقت نظر بیشتری در این بخش داشته و همواره پیشگیری از وقوع حوادث و مشکلات را در صدر کارهای خود قرار دهند.

وی با اشاره به آزادی مددجوی دیه 5 میلیارد ریالی تحت حمایت ستاد دیه شعبه استان گفت: این جوان 33 ساله در پی یک بی احتیاطی هشت سال در ندامتگاه کرج زندانی بود.

مقدسی در تشریح پرونده این زندانی اظهار کرد: نامبرده تقریبا 10 سال پیش به همراه خانواده ساکن یک خانه روستایی می‌شود که به دلیل فرسودگی خالی از سکنه بود.

وی ادامه داد: در یکی از روزها که باران شدیدی می‌آید، سقف خانه ترک برداشته و دو تن از فرزندان و همسرش در زیر آوار جان می‌بازند. بدنبال این حادثه، در نهایت دادگاه این مددجو را به پرداخت دیه سه نفر محکوم می‌کند.

مدیرعامل ستاد دیه شعبه استان البرز دوران تحمل کیفر این زندانی را به‌دلیل دوری از جامعه سخت و طاقت فرسا عنوان کرد و افزود: این مددجو که به دلیل فقر امکان فراهم نمودن وثیقه را نداشت، حتی برای یک بار مرخصی استحقاقی نیز در این مدت هشت سال، دریافت نکرده بود که در چنین شرایطی در نهایت با همت مردمی در آخرین روزهای سال گذشته از حبس رهایی یافت.

انتهای پیام

کد N784068

وبگردی