آفتاب
نماینده کرمانشاه:

برای بیکاری جوانان کارشناسی ارشد و دکترا باید فکری کرد

برای بیکاری جوانان کارشناسی ارشد و دکترا باید فکری کرد

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از این‌که این استان چند سال متوالی در رتبه اول بیکاری کشور قرار دارد، از وزیر تعاون خواست به این مسأله رسیدگی کند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، محمد رزم در تذکر شفاهی خود، تأکید کرد: 35 درصد جوانان بیکار و در معرض آسیب‌های اجتماعی هستند.

او از مسئولین خواست از تبدیل شدن بیکاری جوانان به تهدید و خودکشی به علت بیکاری پیشگیری کنند و افزود: امروز جوانان دارای مدرک کارشناسی ارشد و دکترا بیکار هستند، باید اقدامی عاجل و ملموس در این زمینه صورت گیرد.

نماینده کرمانشاه به وزیر راه نیز متذکر شد این استان به دلیل هشت سال جنگ تحمیلی خسارات زیادی متحمل شده و در حوزه راه نیاز به توجه ویژه دارد.

آبرسانی به روستاها از موارد دیگری بود که محمد رزم به آن اشاره کرد و گفت: 90 روستای کرمانشاه با تانکر و به صورت بسیار نامنظم آبدهی می‌شود که این امر موجب مهاجرت به حاشیه شهرها شده است. همچنین 26 مجتمع آبرسانی 505 روستا به دلیل عدم تخصیص اعتبار نیمه تمام مانده است.

این نماینده مجلس افزود: امروز به دلیل مشکلات عدیده در بخش‌های راه، آب شرب، طرح‌های هادی، مراکز آموزشی بهداشتی و برق‌رسانی مسئولین جسارت حضور مستمر در روستاها را ندارند.

انتهای پیام

کد N784062

وبگردی