آفتاب
با هدف همکاری میان ارمنستان و آمریکا صورت می‌گیرد؛

حضور سربازان ارمنستان در مانور جدید ناتو در اروپا

حضور سربازان ارمنستان در مانور جدید ناتو در اروپا

یکی از رسته‌های ارتش ارمنستان به هزاران تن از سربازان کشورهای عضو ناتو پیوسته تا در رزمایش جدیدی تحت رهبری آمریکا در اروپا شرکت کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از رادیو اروپای آزاد، 360 تن از سربازان رسته صلح‌بان ویژه ارمنستان به آلمان رفتند تا در رزمایش نظامی ناتو در اروپا حضور داشته باشند.

در رزمایش‌های نظامی «saber Junction 15» که توسط ارتش آمریکا در اروپا سازمان‌دهی شده بیش از 5000 سرباز از 15 کشور عضو ناتو، سوئد، ارمنستان، مولداوی و بوسنی و هرزگوین شرکت دارند. همچنین این رزمایش‌ها در آلمان، لیتوانی و رومانی تا 30 آوریل برگزار می‌شود.

سفارت آمریکا در ایروان، ارمنستان گفت: این رزمایش‌ها ناتو و کشورهای متحد را برای انجام عملیات ثبات‌سازی، دفاعی و تهاجمی آماده می‌کند و باعث هماهنگی میان آنها می‌شود. این رزمایش تحت یک تفاهمنامه میان وزارت دفاع ارمنستان و ارتش آمریکا در اروپا برگزار می‌شود.

سربازان ارمنستان سال گذشته میلادی در بخشی از رزمایش‌های نظامی تحت رهبری آمریکا شرکت داشتند. همکاری میان ارمنستان و ارتش آمریکا با هدف اصلاح ساختار دفاعی دولت ایروان و رساندن ارتش ارمنستان به سطح بالای استانداردهای ناتو است.

بر این اساس، مربیان نظامی آمریکا به ارتش ارمنستان کمک می‌کنند تا به ایجاد اصلاحات در ساختار دفاعی و نظامی بپردازند.

انتهای پیام

کد N784059

وبگردی