آفتاب

قادرمرزی: عرصه سیاست خارجی میدان مچ‌گیری و بازی جریانات داخلی نیست

قادرمرزی: عرصه سیاست خارجی میدان مچ‌گیری و بازی جریانات داخلی نیست

یک نماینده مجلس شورای اسلامی معتقد است عرصه سیاست خارجی میدان مچ‌گیری و بازی گروه‌ها و جریانات سیاسی داخلی نیست.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حامد قادرمرزی در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز ضمن تبریک به مناسبت روز زن و تولد امام خمینی (ره)، گفت: در خصوص سیاست خارجی دقیقا سال گذشته روز 19 فروردین 93 بنده گفتم که عرصه سیاست خارجی عرصه تلاش برای تحقق منافع و مصالح ملی در عرصه بین‌المللی است.

وی با تاکید بر اینکه عرصه سیاست خارجی میدان مچ‌گیری و بازی جریانات و گروه‌های سیاسی داخلی نیست، تصریح کرد: از آقای روحانی و آقای ظریف دیپلمات دانشمند، متعهد و محبوب به خاطر تلاش‌های وافر در مذاکرات تقدیر و تشکر می‌کنم.

نماینده مردم قروه در دهگلان در مجلس خاطرنشان کرد: از منتقدان دولت و دلواپسان نگران و زحمت‌کش می‌خواهم که به دیپلمات‌های خودمان اعتماد کنند. جای تاسف است که عده‌ای گوش و باورشان به تریبون‌های طرف مقابل است و حتی حاضر نیستند حرف فرزندان این آب و خاک را بشنوند؛ چه برسد به اینکه باور کنند.

قادرمرزی در ادامه به مشکلات فرهنگیان و معلمان اشاره کرد و گفت: همه می‌دانیم که بهبود وضعیت درآمدی و معیشتی معلمان از اختیارات و وظایف دولت و قوه مجریه است و اگر دولت نیاز به مصوبه دارد لایحه بهبود وضعیت معیشتی معلمان را که در 30 ماه گذشته مرتب از دولت‌ها خواسته‌ایم به مجلس ارائه دهند و قطعا ما برای هرگونه خدمت‌رسانی به این جامعه آمادگی داریم.

وی افزود: وزیر آموزش و پرورش دغدغه وضعیت معیشتی معلمان و همکاران خود را ندارند و ما 44 نفر از نمایندگان مجلس در اول مرداد 1393 طرح استیضاح وزیر آموزش و پرورش را امضا کردیم و اکنون که بیش از 50 امضا دارد هیات رییسه مجلس آن را اعلام وصول نمی‌کند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی معتقد است دولت نیاز به وزیر آموزش و پرورشی در طراز بالاتری دارد.

قادرمرزی همچنین بیان کرد: از طرف معلمان می‌گویم که آنها از دولت آقای روحانی به خاطر وضعیت معیشتی و شغلی‌شان گله‌مند هستند.

این عضو کمیسیون عمران مجلس همچنین در خصوص وضعیت بیکاری بخصوص در حوزه انتخابیه خود به وزرا و رییس‌جمهور تذکر داد و گفت که این موضوع در حال حاضر به بحران تبدیل شده است.

وی خاطرنشان کرد: ایجاد اشتغال و مسئولیت بیکاری در جامعه بر عهده دولت و وظیفه دولت است. آقای روحانی شما قبل از انتخابات ریاست جمهوری در کردستان و در جمع مردم سنندج وعده تغییر به مردم دادید و بیشترین مطالبه تغییر ما تغییرات اقتصادی، بهبود وضعیت معیشتی مردم و رفع بیکاری و سرمایه‌گذاری دولتی بود که متاسفانه از مرداد 92 تاکنون تغییری ایجاد نشده است.

نماینده مردم قروه و دهگلان در مجلس در پایان در خصوص وجود ریزگردها در حوزه انتخابیه خود و در استان کردستان هشدار داد.

انتهای پیام

کد N784055

وبگردی