آفتاب
در جلسه علنی مجلس قرائت شد؛

تذکر کتبی جمعی ازنمایندگان به رئیس‌جمهور درباره حوادث فرودگاه‌جده

تذکر کتبی جمعی ازنمایندگان به رئیس‌جمهور درباره حوادث فرودگاه‌جده

در پایان جلسه علنی امروز مجلس، تذکر کتبی چند نفر از نمایندگان به رئیس‌جمهور درباره حوادث اخیر در فرودگاه جده قرائت شد.

به گزارش خبرنگار مهر، در پایان جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی، تذکر کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی قرائت شد.

بر این اساس محمد قسیم عثمانی، نماینده مردم بوکان در تذکری به رئیس‌جمهور، خواستار ارسال لایحه بهبود معیشت معلمان به مجلس پیش از ارائه لایحه نظام رتبه‌بندی معلمان شد.

همچنین محمدمهدی زاهدی، نماینده مردم کرمان و راور و فرج‌الله عارفی، نماینده مردم جیرفت در مجلس در تذکر مشترک به رئیس‌جمهور و وزرای امور خارجه و ارشاد، خواستار اقدام قاطع نسبت به مسئولان سعودی در ارتباط با حوادث اخیر در فرودگاه جده و هتک حرمت زائران ایرانی شدند.

حمیدرضا مشهدی عباسی، نماینده مردم دماوند و فیروزکوه نیز در تذکر کتبی به وزیر ارشاد، برنامه‌ریزی برای کاهش سهمیه عمره با توجه به حوادث اخیر در فرودگاه جده را درخواست کرد.

علاوه بر این تذکرهای کتبی، برخی نمایندگان نیز در تذکرهای شفاهی و یا در گفتگو با خبرنگاران پارلمانی،‌ ضمن ابراز تاسف از بی‌حرمتی اخیر به دو زائر ایرانی در فرودگاه جده، ضمن تاکید بر پیگیری این موضوع از سوی مجلس، خواستار پیگیری جدی و قاطع آن از سوی دولت و مسئولان مرتبط شدند.

در پایان جلسه علنی امروز همچنین تذکر کتبی علی‌محمد بزرگواری نماینده مردم کهگیلویه و بویراحمد به وزیر آموزش و پرورش درباره لزوم پرداخت مطالبات فرهنگیان بازنشسته در سال ۹۳ و نیز تذکر رسول خضری، نماینده مردم پیرانشهر و سردشت به وزیر آموزش و پرورش درباره لزوم توجه بیشتر به معیشت معلمان و تجدیدنظر کلی در نحوه نگارش لایحه نظام رتبه‌بندی معلمان، قرائت شد.

کد N784044

وبگردی