آفتاب
جهانگیرزاده با اشاره به حادثه عربستان:

نباید برای یک امر مستحب، حیثیت ایرانی به زمین ریخته شود

نباید برای یک امر مستحب، حیثیت ایرانی به زمین ریخته شود

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در خصوص پیگیری حادثه اتفاق افتاده در فرودگاه جده عربستان و همچنین پیگیری درگیری رخ داده در بازی والیبال پیش از سال جدید در تهران تذکر داد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، جواد جهانگیرزاده در تذکری شفاهی در جلسه علنی امروز ضمن تبریک به مناسبت میلاد حضرت زهرا (س)، گفت: آنچه آقای دکتر اسماعیلی درباره دریاچه ارومیه فرمودند باید به استحضار ایشان برسانم که هنوز در آذربایجان غربی و در دریاچه ارومیه اتفاق خاصی رخ نداده و هنوز چشم نگران مردم و ما به آسمان است و به لطف الهی بنابراین دعا کنید این مشکل حل شود.

وی ادامه داد: در روزهای انتهایی سال و همزمان با برگزاری مسابقه پایانی والیبال اتفاق بسیار نامناسبی در تهران رخ داد.

نماینده مردم ارومیه در مجلس یادآور شد: صرف‌نظر از آنچه تحت عنوان مسائل فنی بود، برای ما جای تعجب است که فرزندان علاقه‌مند آذربایجانی مظلوم را به باد کتک گرفتند، آیا این رسم مهمان‌نوازی است؟

جهانگیرزاده با بیان اینکه به شهردار خدوم مردم بی‌حرمتی کردند، تصریح کرد: طبق اصل 23 قانون اساسی حیثیت، جان، مال و حقوق اشخاص باید محترم شمرده شود اما چرا به این بی‌حرمتی رسیدگی نمی‌شود و وزیر کشور دریغ از یک پاسخی که ما بفهیم چرا چنین اتفاقی افتاده است؟

وی افزود: ده‌ها نفر چگونه حق دارند سر جوانی بیفتند و او را کتک بزنند، بدون اینکه جرم او اثبات شده باشد، آیا مفهوم حفظ امنیت و جان مردم این است؟

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: از فرمانده نیروی انتظامی انتظار داریم مسئولین را برای پیگیری این موضوع مامور کنند و باید با هر کسی که تخلف کرده برخورد شود.

جهانگیرزاده در پایان با اشاره به حادثه اتفاق افتاده در فرودگاه جده عربستان، گفت: در این رابطه آیت‌الله مکارم نیز تذکر دادند و باید به این موضوع رسیدگی شود چرا که بنا نیست برای یک امر مستحب، حیثیت و آبرو و شخصیت ایرانی را به زمین بریزیم و مسئولین سازمان حج و زیارت و وزیر فرهنگ و ارشاد باید پاسخگو باشند و کسانی که قصور کردند باید مورد برخورد قرار گیرند و از سازمان حج و زیارت اخراج شوند.

انتهای پیام

کد N784020

وبگردی