آفتاب

نعیمی رز: مردم آستارا مرزبانان فی‌سبیل‌الله هستند

نعیمی رز: مردم آستارا مرزبانان فی‌سبیل‌الله هستند

نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مردم آستارا مرزبانان فی‌سبیل‌الله هستند از مسئولین و کارگزاران کشور خواست در مقابل خواسته‌های آنان کوتاهی نکنند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، صفر نعیمی رز در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز مجلس اظهار کرد: شهرستان آستارا در شمال غربی استان گیلان واقع و تنها محور ورودی و خروجی شمال استان است. این شهرستان با چهار کشور حوزه دریای خزر همسایه است و تنها راه ترانزیتی زمینی خلیج‌فارس با کشورهای آسیای میانه است و نزدیک‌ترین بندر تجاری ایران به بنادر حاشیه‌ای دریای خزر است.

وی افزود: آستارا با 64 درصد سهم صادرات استان یعنی 300 میلیون دلار صادرات غیرنفتی و 20 میلیون دلار صادرات چمدانی در بین گمرکات شمال کشور یعنی پنج استان مقام اول را به خود اختصاص داده و سومین مرز پرتردد کشور است. از همه مهم‌تر اینکه امن‌ترین مرکز کشور شناخته شده است.

نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی گفت: آستارا از آنجایی که هم‌مرز با جمهوری آذربایجان است به تعبیر بزرگان و کارگزاران نظام ایستگاه اول و خاکریز و پیشانی نظام جمهوری اسلامی نام گرفته، بنابراین آستارا متعلق به همه ایران است اما این شهرستان با وجود ویژگی‌های کم‌نظیر و بی‌نظیر و موهبت‌های خدادادی بعد از گذشت بیش از سه دهه از عمر بابرکت جمهوری اسلامی دارای موانع و مشکلاتی است که با رفع این موانع و مشکلات این خطه از سرزمین اسلامی‌مان همانند گوهرهای در پرتو سازندگی و اشتغال گذشته پربار علمی و فرهنگی خود را باز خواهد یافت.

نعیمی رز اجرایی شدن راه‌آهن قزوین، رشت و آستارا، اجرایی شدن منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا، صدور مجوز افزایش شعاع تردد خودروها با پلاک منطقه آزاد انزلی تا منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا را از جمله مطالبات مردم این منطقه عنوان کرد.

نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی در ادامه خواستار صدور مجوز ترخیص خودرو از اداره کل گمرک شهرستان، فعالیت بازارچه مرزی و ایجاد تنوع کالایی و تعیین دقیق محدوده جغرافیایی شهرستان آستارا با اردبیل شد.

وی در پایان با بیان اینکه مردم آستارا مرزبانان فی‌سبیل‌الله هستند، از مسئولین و کارگزاران کشور خواست در مقابل خواسته‌های مردم این شهرستان کوتاهی نکنند.

انتهای پیام

کد N783980

وبگردی