آفتاب

عضو کمیسیون امنیت ملی: عربستان 2 زائر ایرانی را کشت و حالا به دو پسر نوجوان تعرض کرده

عضو کمیسیون امنیت ملی: عربستان 2 زائر ایرانی را کشت و حالا به دو پسر نوجوان تعرض کرده

خانه ملت نوشت:

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ضمن اعتراض شدید نسبت به حادثه تعرض به دو نوجوان ایرانی خواهان پیگیری این مساله توسط دستگاه دیپلماسی و پرهیز هرگونه اهمال‌کاری شد.

محمد حسن آصفری گفت: متاسفانه ماموران پلیس سعودی دو نوجوان ایرانی را در فرودگاه جده مورد تعرض قرار دادند و نمایندگان ملت به طور جدی پیگیر ماجرا شده‌اند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: حادثه فرودگاه جده نشان داد که آل‌سعود لایق عنوان خادم‌الحرمین بودن را ندارد. عربستان باید پاسخگوی اتفاق حادث شده باشد و مجلس گزارش را از سازمان حج و زیارت و وزارت امور خارجه درخواست کرده است.

او در ادامه گفت: حقوق اتباع ایرانی در سراسر جهان باید محترم شمرده شود و این موضوع باید در صدر وظایف وزارت امورخارجه مورد پیگیری باشد. ما امروز شاهدیم که نه‌تنها شان پاسپورت ایرانی حفظ نمی‌شود بلکه امنیت ایرانی‌ها مورد تعرض قرار می‌گیرد.

آصفری گفت: قرار بود شان پاسپورت ایرانی افزایش پیدا کند اما امروز امنیت جانی شهروندان ما در معرض تهدید قرار گرفته است. توقع ما از وزارت امور خارجه این است که با شدیدترین لحن ممکن اعتراض مردم ایران را نسبت به اقدامات شنیع عربستان به ریاض ابلاغ کند. این جای شرمساری است که با تعابیری همچون حفظ روابط دیپلماتیک با اهمال کاری در مورد حادثه فرودگاه جده ، موضع گیری شود.

او با بیان این که مجلس شورای اسلامی خواهان پیگیری مجازات نیروهای خاطی سعودی توسط دستگاه دیپلماسی هستند گفت: اگر در قضیه مشروب خواری کارمند سفارت عربستان و قتل شهروند ایرانی در تهران برخورد صورت گرفته بود ، امروز شاهد حادثه فرودگاه جده نبودیم. متاسفیم که ماجرای قتل 2 زائر ایرانی در عربستان نیز تاکنون به نتیجه نرسیده است.

 


45231

 

کد N783928

وبگردی