آفتاب
در دیدار با هیات فلسطینی؛

فیصل مقداد: کشورهای حامی تروریسم مسوول کشتار در یرموک هستند

فیصل مقداد: کشورهای حامی تروریسم مسوول کشتار در یرموک هستند

معاون وزیر خارجه سوریه با بیان اینکه کشورهای حامی تروریسم مسوول ریختن خون سوری‌ها و فلسطینی‌ها در اردوگاه یرموک هستند، گفت: سوریه و سازمان آزادیبخش فلسطین برای مبارزه با تروریسم مصمم هستند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه الوطن سوریه، فیصل مقداد، معاون وزیر خارجه سوریه در دیدار با هیات سازمان آزادیبخش فلسطین به ریاست احمد مجدلانی گفت: هدف قرار دادن اردوگاه یرموک از سوی داعش و جبهه تروریستی النصره در راستای ائتلاف این گروه‌ها با اسرائیل و هم‌پیمانانش در منطقه برای ممانعت از تحقق آرزوهای فلسطینی در بازگشت به وطنشان است.

وی ضمن درخواست از جامعه جهانی برای اجرای قطعنامه‌های شورای امنیت درباره مبارزه با تروریسم، کشورهای حامی گروه‌های تروریستی را مسوول ریختن خون سوری‌ها و فلسطینی‌ها در اردوگاه یرموک دانست.

وی گفت: سوریه تمامی امکانات خود را برای ارائه کمک‌های بشردوستانه و پزشکی در اختیار برادران فلسطینی خود قرار می‌دهد و همواره از مبارزه مردم فلسطین برای احقاق حقوقشان در تشکیل کشور مستقل فلسطین به پایتختی قدس حمایت می‌کند.

وی نسبت به انفجار اوضاع در جهان عرب به دلیل دست داشتن برخی کشورهای عربی در درگیری‌های کنونی هشدار داد.

احمد مجدلانی نیز بر ادامه همکاری و هماهنگی میان رهبران سوریه و فلسطین برای از بین بردن تروریست‌ها در یرموک و دیگر اردوگاه‌های فلسطینی تاکید کرد و گفت: فلسطین از تمامی تصمیمات دمشق درخصوص یرموک حمایت می‌کند.

وی ضمن قدردانی از تلاش‌های دولت سوریه برای خارج کردن ساکنان اردوگاه یرموک و ارائه کمک‌های انسانی به آنها گفت: هدف داعش از حمله به یرموک برهم زدن ثبات دمشق است.

تروریست‌های داعش از هفته گذشته حملاتی را به اردوگاه یرموک در دمشق آغاز کرده‌اند اما با مقابله ارتش سوریه مواجه شدند.

در همین حال منابع سوری اعلام کرده‌اند که درگیری‌ها در یرموک میان ائتلاف گروه‌های فلسطینی با تروریست‌های داعش و جبهه النصره ادامه دارد و داعش کنترل مناطقی در خارج از اردوگاه یرموک از جمله کشتزارهای «یلدا» را در دست گرفته است.

انتهای پیام

کد N783919

وبگردی