آفتاب

اصلاح جزئیات پس از تصویب تغییر دستور در صحن علنی مجلس

اصلاح جزئیات پس از تصویب تغییر دستور در صحن علنی مجلس

به پیشنهاد 50 نماینده، تقاضای تغییر دستور برای رسیدگی مجلس به طرح قانونی تاسیس و اداره مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی مطرح شد که پس از موافقت مجلس با این تقاضا و تصویب کلیات آن به دلیل پاره‌ای نقایص رسیدگی به جزئیات آن به پس از اصلاح آن در کمیسیون آموزش و تحقیقات موکول شد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در خلال رسیدگی مجلس به طرح حمایت از احداث، تجهیز، نوسازی و مدیریت مساجد کشور، 50 نفر از نمایندگان مجلس تقاضای تغییر دستور برای تمدید مهلت قانون تاسیس و اداره مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی را به هیات رییسه ارائه کردند.

عطاالله سلطانی صبور به نمایندگی از متقاضیان گفت: این قانون در سال 67 تصویب و از سال 69 اجرا شد ولی به دلیل برخی نقایص و اشکالات در سال 87 اصلاح شد و باید پنج سال به صورت آزمایشی به اجرا در می‌آمد و پس از آن به قانون دائمی تبدیل می‌شد اما این قانون باز به دلیل مشکلاتی به قانون دائمی تبدیل نشد و در سال 92 برای یک سال مهلت اجرای آن به تصویب رسید. با پایان یافتن مهلت قانونی این قانون در سال گذشته شش ماهی است که دچار خلاء قانونی هستیم بنابراین برای رفع این مشکل می‌خواهیم که این قانون یک سال دیگر نیز تمدید شود.

پس از سخنان صبور، ابوترابی این درخواست را به رای گذاشت که از 205 نماینده حاضر در جلسه، 112 رای موافق، 25 رای مخالف و 13 رای ممتنع داده شد و سپس مجلس کلیات این طرح را به رای گذاشت که از 206 نماینده حاضر در جلسه، 144 رای موافق به دست آورد اما به دلیل برخی ایرادات رسیدگی به جزئیات آن به پس از انجام اصلاحات در کمیسیون آموزش و تحقیقات موکول شد.

انتهای پیام

کد N783770

وبگردی