آفتاب
در بیانیه ارتش تاکید شد:

شهید صیاد شیرازی الگویی کم‏‌نظیر در وفاداری به نظام و ولایت‏ بود

شهید صیاد شیرازی الگویی کم‏‌نظیر در وفاداری به نظام و ولایت‏ بود

ارتش جمهوری اسلامی ایران به مناسبت فرا رسیدن 21 فروردین،سالروز شهادت شهید سپهبد صیاد شیرازی بیانیه‌ای صادر کرد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، متن این بیانیه به شرح زیر است:

« امیر سرافراز ارتش اسلام، شهید سپهبد علی صیاد شیرازی یکی از عاشقان وصال نور بود که لباس زیبای شهادت، زیبنده قامتش و مزد اخلاص، فداکاری و ایثار او بود. او در گستره خونین جبهه‌‏های نبرد از کوه‏ های سر به فلک کشیده کردستان تا دشت‏‌های تفتیده خوزستان به جهاد و نماز می‌‏پرداخت و در جهاد اکبرش اوج بندگی خویش را به نمایش می ‌گذاشت. او صدف خود را شکسته بود تا دُرّ ناب وجودش با ذوب در اسلام و ولایت ظهور یابد.

شهید سپهبد علی صیاد شیرازی، امیری از تبار عشق، وفاداری و قهرمانی بود که هرگز دل به دنیا نبست و در التهاب وصال به دوست سر از پا نمی‌شناخت. او امیری شجاع و دلاور از خیل رزمندگان ارتش پر افتخار جمهوری اسلامی ایران و نمونه بارز شرف و غیرت و اوج تبعیت از مقام شامخ ولایت در دفاع از عزت و سربلندی اسلام و ایران بود. در توصیف جایگاه او همین بس که ولی امر مسلمین، وی را «سرباز صادق و فداکار دین و قرآن و نظامی مؤمن و پارسا و پرهیزگار» و «بنده برگزیده خدا» نامیدند.

در ادامه این بیانیه به تلاش های خالصانه، هوشمندانه و هدفمند شهید امیر سپهبد صیاد شیرازی در طول دوران خدمت به ویژه در حوزه تولید و ترویج اندیشه‌های دفاعیِ متناسب با آموزه‌های دینی و انقلابی و نیز همت برجسته وی برای حفظ و ارتقای وحدت و هم افزایی ارتش و سپاه، که باعث شده بود از وی چهره ای شاخص و الگویی مناسب ساخته شود، اشاره شده و آمده است: او فرماندهی متدین، جدی، امیدوار، سخت‏کوش، شجاع و با اخلاص و الگویی کم‏ نظیر و برتر در خدمتگزاری و وفاداری به نظام و عشق به ولایت‏ بود. نقش او علاوه بر ایجاد وحدت بین قوای مسلح کشور، در مهار دشمن، حفظ تمامیت ارضی کشور و فتح جبهه ‏های حق علیه باطل در عملیات ‏های ثامن الائمه، طریق القدس، فتح المبین، بیت المقدس و دیگر عملیات ‏های پیروزمند تا مرصاد و دفاع از میهن عزیز اسلامی، شخصیتی بزرگ به آن فرمانده عزیز، فهیم و ولایت مدار بخشیده بود به گونه ای که آثار و سیره ماندگار آن عزیز در کنار میراث برجای مانده فرماندهان شهید دیگر خواهد توانست در رفع نیازمندی‌های نیروهای مسلح، کمک شایانی نماید.

این بیانیه می افزاید: امیر سرافراز ارتش اسلام آشنای جبهه‌های افتخار و شرف و نور و رزمنده بیدار و جهادگر عرصه‌های پیکار و شیر بیشه شجاعت و ایثار و عاشق بی‌قرار و اسوه اخلاص و استقامت با صدق و صفا، پس از عمری جهاد خالصانه و جانبازی در خطوط مقدم دفاع از اسلام و ولایت، با پیکر خونین به دیار معشوق شتافت و اجر و پاداش آن همه اخلاص و ایثار را با قرار گرفتن در زمره شهدا دریافت نمود.

بوسه بر تابوت حامل پیکر مطهر آن شهید والا مقام توسط ولی امر مسلمین جهان، حضرت امام‏ خامنه‏ ای (مدظله العالی) اوج تجلیل از مقام شامخ این شهید عاشق و تمام شهیدان گلگون کفن انقلاب اسلامی و دوران دفاع‏ مقدس است.»

بیانیه ارتش در پایان ضمن تجدید میثاق با آرمان های بلند حضرت امام (ره) تحت رهبری های داهیانه مقام معظم رهبری و شهیدان گرانقدر انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، به ویژه فرمانده مخلص و ولایی، شهید امیر سپهبد علی صیاد شیرازی، از آحاد مختلف مردم و مسئولین برای شرکت در آئین های پاسداشت یاد و خاطره آن عزیز دعوت به عمل آورده است.

انتهای پیام

کد N783659

وبگردی