آفتاب

بازی با اسم ها تاکتیک ویژه فدراسیون/از لیپی شروع می کنند به تیم جمع کن می رسند!

بازی با اسم ها تاکتیک ویژه فدراسیون/از لیپی شروع می کنند به تیم جمع کن می رسند!

نام های بزرگی را این روزها درباره نیمکت تیم ملی می شنوید این که کفاشیان گفته است به کمیته فنی گفته به دنبال مربی هم طراز برای جانشینی کروش باشند.

 

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین ؛ بلافاصله بعد از افزایش احتمال بن بست در مذاکرات کارلوس کروش و فدراسیون فوتبال ، مذاکرات با دلالان داخلی و خارجی برای یافتن پیشنهادهای خارجی آغاز شده است. گزینه هایی از هلند ، ایتالیا ، پرتغال ، فرانسه و همین طور ردیفی از اسامی مختلف  برای جایگزینی کارلوس کروش . فدراسیون البته به دنبال نام های بزرگ است. دو نام بزرگ که برای حضور در آسیا اعلام آمادگی کردند ، مارچلو لیپی و مارچلو بیلسا هستند. دو مربی سرشناس فوتبال ایتالیا و آرژانتین . یکی مثل لیپی که کوهی از عنواین بزرگ دنیای فوتبال از قهرمانی دنیا تا 18 عنوان قهرمانی دیگر را در کارنامه دارد و دیگری مربی صاحب سبکی که در آرژانتین و شیلی و اسپانیا و البته لیگ فرانسه با فوتبال تماشایی اش توانسته به عنوان یک مربی مولف معروف باشد. این دو اما هیچ یک به این سادگی امکان حضور در تهران را ندارند. لیپی نزدیک به 70 ساله چند سالی است که در چین زندگی می کند و تمایلش نشستن روی نیمکت تیم ملی این کشور است. کشاندن یکی مثل او به ایران اگرچه شاید امکان پذیر باشد که رقمی بیش از 4 میلیون دلار در سال هزینه دارد. بیلسا هم که پیشنهاد مربیگری در تیم ملی عربستان را مدت هاست در دست دارد ، شرایطی تقریبا مشابه با لیپی دارد.او به دنبال فضایی آرام برای کار است که فلسفه مربیگری اش را اینگونه می چیند. جایی که امکانات فرهام باشد و عربستان اگرچه شاید پتانسیل موفقیت ایران را نداشته باشد امکانات لازم او را دارد. این دو مربی هرچند با ایده آل های فوتبال ایران بعد از کروش ممکن است همخوان باشند اما گرانتر از توان خرید فوتبال ملی ایران هستند.

این البته اولین بار نیست که بلافاصله بعد از رفتن یک مربی خارجی نمایش خرید مربی جدید به راه می افتدکه اولین بار صفی زاده در دهه 70 برای چند جلسه آری هان را به تهران آورد اما بعد که او بیماری نزدیکانش در ایران را بهانه کرد و رفت درباره بردن مربی با وانت پیکان به تمرینات تیم گفتند و ماجرای قهر او سر نبود امکانات. داریوش مصطفوی در اوج دوران ریاستش بر فوتبال وقتی به جای استانکوباید یک مربی ملی بر می گزید هرچه اسم از جهان فوتبال آن سال ها می شناخت را پی هم ردیفکرد. بزرگانی چون دکتر کارلوس بیلاردوی آرژانتینی که یک قهرمانی و یک نایب قهرمانی جهان را با آرژانتین تجربه کرده بود. او اما در پایان به گزینه مایلی کهن رسید !

او بعدها هم که این مسئولیت را برای دوره انتقالی بر عهده گرفت نام های بزرگ دیگری را مطرح کرد اما بعد از مدتی به گزینه قلعه نویی رای دادند. ماجرای کلمنته هم به علی دایی ختم شد و تنها در زمان انتخاب کروش بود که از بین منصوریان و ابراهیم زاده به گزینه کارلوس رسیدند. حالا دوباره نام های بزرگ به صف شده اند و هیچ بعید نیست در نهایت یک مربی ایرانی در سطح همین تیم جمع کن های مورد علاقه کفاشیان ، روی نیمکت تیم ملی بنشینند.

4141

 

 

کد N783547

وبگردی