آفتاب

نیمی از آمریکایی‌ها بمباران هیروشیما و ناکازاکی را موجه می‌دانند

نیمی از آمریکایی‌ها بمباران هیروشیما و ناکازاکی را موجه می‌دانند

نتایج یک نظرسنجی نشان داد، بیش از نیمی از آمریکایی‌ها هم‌چنان بر این عقیده هستند که بمباران اتمی هیروشیما و ناکازاکی در جریان جنگ جهانی دوم اقدامی موجه بوده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، بر اساس نظرسنجی مرکز پژوهشی پیو، حدود 56 درصد آمریکایی‌ها هم‌چنان معتقدند که بمباران هیروشیما و ناکازاکی در سال 1945 که به کشته شدن حدود 200 هزار غیرنظامی ژاپنی منجر شد، اقدامی قابل توجیه از سوی آمریکا بوده است.

این در حالی است که تنها 34 درصد از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی گفته‌اند که به نظر آن‌ها این اقدام آمریکا حرکت موجهی نبوده است.

بر اساس نتایج این نظرسنجی، در حالی که 70 درصد افراد بالای 65 سال در این نظرسنجی گفته‌اند بمباران این شهرهای ژاپن در سال 1945 حرکت درستی بوده، تنها 47 درصد از جوانان 18 تا 29 ساله آمریکایی عقیده مشابهی در این خصوص دارند.

در همین حال 29 درصد شرکت کنندگان در این نظرسنجی معتقدند که ژاپن به خاطر اقداماتش در جریان جنگ جهانی دوم، از آمریکا به حد کافی عذرخواهی نکرده است.

این در حالی است که شهروندان ژاپنی نظری کاملا متفاوت در خصوص بمباران هیروشیما و ناکازاکی در جریان جنگ جهانی دوم دارند. بر اساس آخرین نظرسنجی‌ها در ژاپن، 79 درصد شهروندان این کشور این بمباران را غیرموجه می‌دانند و تنها 14 درصد بر این عقیده اند که این اقدام آمریکا قابل توجیه بوده است.

انتها‌ی‌ پیام

کد N783537

وبگردی