آفتاب

روسیه به یونان وام‌ و گاز با تخفیف می‌دهد

روسیه به یونان وام‌ و گاز با تخفیف می‌دهد

براساس گزارش‌ها، دولت روسیه قصد دارد با مقامات یونان در زمینه امکان اعطای وام‌های جدید به این کشور و همچنین تامین گاز یونان با تخفیف قیمت، مذاکراتی را انجام دهد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، روزنامه کومرسانت روسیه گزارش داد، دولت این کشور قصد دارد با یونان در زمینه امکان اعطای وام‌های جدید به آتن و اعمال تخفیف بر قیمت گاز برای یونان مذاکره کند.

یک منبع خبری در دولت روسیه به این روزنامه تصریح کرد: ما آماده‌ایم تا در زمینه مساله تامین گاز با تخفیف برای یونان بحث کنیم. براساس این قرارداد قیمت گاز وابسته به قیمت نفت خواهد شد که در ماه‌های اخیر تا حد چشمگیری پایین آمده است. ما همچنین آماده‌ایم در زمینه امکان اعطای اعتبارات جدید به یونان به بحث بپردازیم.

به گفته این منبع خبری، مقامات روسیه تمایل دارند به شرط اعطای وام‌های بیشتر به یونان، در صورتی که چنین بحثی مطرح شود، برخی دارایی‌ها را در یونان کسب کنند. آلکسیس سیپراس، نخست وزیر یونان قرار است چهارشنبه هفته جاری با ولادیمیر پوتین، رییس جمهوری روسیه دیدار کند.

به گزارش روزنامه کومرسانت، این دیدار اهمیت زیادی برای دولت روسیه که به دنبال روابط گرم‌تر با اتحادیه اروپا است، دارد. دولت جدید یونان به رهبری حزب چپ‌گرای سیریزا موضعی در حمایت از روسیه اتخاذ کرده و خواهان برداشته شدن تحریم‌های اقتصادی اتحادیه اروپا علیه مسکو شده است.

یونان که حدود 65 درصد از گاز طبیعی خود را از روسیه وارد می‌کند، همچنین به دنبال تعمیق همکاری با مسکو در زمینه انرژی است و پیشنهاد شده که خط لوله "تُرکیش استیریم" برای انتقال گاز روسیه در سراسر یونان استفاده شود.

انتهای پیام

کد N783388

وبگردی