آفتاب

هشدار جدایی‌طلبان فیلیپینی به قانونگذاران این کشور

هشدار جدایی‌طلبان فیلیپینی به قانونگذاران این کشور

گروه شبه‌نظامی جبهه آزادی‌بخش مورو در فیلیپین امروز (سه‌شنبه) هشدار داد در صورتی که قانونگذاران این کشور قوانین لازم برای اعطای خودمختاری به مسلمانان را در راستای توافق صلح تصویب نکنند، تندروها زمام امور را در دست خواهند گرفت.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، این در حالی است که درگیری‌های جدید توافق صلح فیلیپین را تهدید کرده‌اند.

درگیری‌هایی که در 25 ژانویه در جنوب فیلیپین رخ داد، مذاکرات صلح مقامات این کشور با جبهه آزادی بخش مورو را تحت الشعاع قرار دادند.

این درگیری‌ها موجب شدند قانونگذاران فیلیپینی فرآیند تدوین قوانینی برای ایجاد یک منطقه خودمختار مسلمان در این کشور را به حال تعلیق درآورند.

محقر اقبال، مذاکره کننده ارشد جبهه آزادی بخش مورو به خبرنگاران گفت: مردم ما فکر می‌کنند که ما باعث شکست آنها شدیم و تندروها ممکن است در جبهه سیاسی مشروعیت کسب کنند. ما خواهان چنین چیزی نیستیم.

وی همچنین تاکید کرد: در هر سازمانی طبیعی است که دیدگاه‌های اقلیتی وجود داشته باشند و ما نمی‌خواهیم این گروه اقلیت تندرو در صورتی که ما نتوانیم قوانین لازم را برای خودمختاری کسب کنیم غلبه پیدا کنند.

وی از قانونگذاران فیلیپینی خواست تا تلاش برای تدوین قوانین اعطای خودمختاری به مسلمانان را از سر بگیرند.

مقامات مالزی چندی پیش واسطه مذاکرات صلح میان دولت فیلیپین و شبه‌نظامیان جبهه آزادی مورو به منظور پایان دادن به درگیری 45 ساله بین آنها که 120 هزار کشته داشته، شدند.

محقر اقبال تصریح کرد: شورشیان به فرآیند صلح متعهد هستند و حتی پس از پایان دولت بنیگنو آکوئینو در ژوئن 2016 نیز متحد خواهند ماند.

انتهای پیام

کد N783381

وبگردی