آفتاب

بعیدی‌نژاد: ضمانت توافق نهایی، شورای امنیت است

بعیدی‌نژاد: ضمانت توافق نهایی، شورای امنیت است

یک عضو تیم هسته‌ای ایران تاکید کرد بدون تردید پس از توافق نهایی میان ایران و گروه 1+5 تا تیرماه همه تحریم‌های شورای امنیت، اتحادیه اروپا و هم‌چنین تحریم‌های آمریکا علیه ایران لغو خواهد شد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حمید بعیدی‌نژاد، مدیرکل امور سیاسی و امنیت ملی وزارت امور خارجه و عضو تیم مذاکره کننده هسته‌ای ایران در برنامه بحث روز رادیو ایران با رد فکت شیت یا روایت آمریکایی از بیانیه سوییس گفت ما تنها راه‌حل‌های مشترکی را که در سوییس بین همه طرف‌ها توافق شده است می‌پذیریم.

او هم‌چنین توافق دو مرحله‌ای را رد کرد و افزود: بیانیه سوییس تنها یک تصویر اجمالی و کلی از مذاکرات است که براساس آن در خصوص موضوعات مورد اختلاف به راه‌حل‌های مشترک رسیده‌ایم.

این عضو تیم هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به این سوال که آیا احتمال دارد رییس‌جمهور آینده آمریکا توافق نهایی را نقض کند؟ گفت: ضمانت این توافق شورای امنیت است و این شورا همه طرف‌ها را متعهد خواهد کرد که به اجرای توافق پایبند باشند و اگر هرکدام از طرف‌ها این توافق را نقض کنند برخلاف فصل هفتم منشور ملل متحد عمل خواهد کرد.

بعیدی‌نژاد هم‌چنین در پاسخ به سوالی درباره نگرانی افکار عمومی ایران از سیاسی کاری آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت: آژانس فقط قرار است اجرای اقدامات ایران را تایید کند و این با این که آژانس صلح‌آمیز بودن فعالیت هسته‌ای ایران را تایید کند تفاوت دارد.

وی بار دیگر تاکید کرد مذاکرات ما با آمریکا فقط درخصوص مذاکرات هسته‌ای است و درخصوص دیگر موضوعات اختلافی با آمریکا هیچ مذاکره‌ای صورت نگرفته و نخواهد گرفت.

انتهای پیام

کد N783377

وبگردی